Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 12:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010, 14:37 
Geen echte natuurlijk,

by the way sjaak109 was sjaakwillaro. Gnegne.
heb de 109 stawag maandag gehaald. De remmen waren wel erug slecht, dus eerst langs Niels.
Niels nogmaals bedankt voor alles.
Op dat mooie boerderijtje lekker tussen de kippenstront gelegen om de remmen te ontluchten.
Er zat heel wat in volgens Niels. Heb ik niet gezien want ik zat als een idioot te trappelen op het rempedaal.
Bij 1 ontluchtings dopje ging het gelukkig mis. Die brak af.
toen had ik echt het idee van: nu heb ik echt een Laro, het gelul begint al.
aangezien het toen wat moeilijk werd om alles te ontluchten zijn we gestopt en ben ik met iets beter remmen naar Wieringerwerf gereden.
Wat machtig mooi om al slingerend en anticiperend (slechte remmen) 200 km te rijden. Ik heb echt alleen maar zitten lachen. De 109 rijd netjes zo,n 100 km en houd dat zonder warm te lopen 2 uur vol.
heb wel wat klepjes open moeten zetten want het schutbord werd wel een beetje warm. en de kachel schuiven zitten vast dus kon ook niet koelen.(zit er wel een kachel in?) die klepjes in het dak zijn pefect(tropendak)
alleen als je ze weer dichtdoet zitten je vingers klem tussen die twee pinnetjes. dan wordt het een uitdaging.
al zwabberend en pompend remmend de rest van het verkeer in de gaten houden proberen je klemmende vingers weer bevrijden was niet leuk. (echt wel!!)
Ook kwam ik erachter dat als je met die leuke wip schakelaar je dashboard verlichting aandoet je richting aanwijzer het niet meer doet. Dus dashboard verlichting maar weer uitgedaan. zag toch niets op de km teller want die gaat van 20 naar 200 op de maat van het zingen van de 6 cilinder diesel.

thuis gekomen nog een rondje gereden met de familie en toen naar bed.
vandaag op mijn werk kunnen regelen dat in de bedrijfs garage de wagen ontlucht wordt.
handig zo,n garage waar ze al jaren aan landrovers sleutelen. ik bedoel maar die mariniers Laro,s worden er ook goed onderhouden :-}.

heren nogmaals bedankt voor alle goede adviezen en bedankt voor dat rottige virusje waar ik voorlopig niet van afkom.

Sjaak


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010, 15:39 
Blij dat je heelhuids bent aangekomen. grinning smiley

En hij gedraagd zich inderdaad als een echte Landrover. smiling bouncing smiley

gr Niels


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010, 17:08 
6 cilinder diesel????

Santana misschien? Landrover heeft nooit 6 cilinder diesels gehad.

fb


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010, 17:28 
Beste Frans der zit een Nissan motor in. grt Martijn


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010, 22:03 
Heb ik ook gedaan toen ik m'n lightweight opgehaald heb uit Den Haag,
de hele reis zitten lachen wat een feest en ook bloed heet was in mei en
prachtig weer maar dan word zo'n zwart truckdakje echt wel lekker warm.
de deurtops waren zo slecht dat toen ik hem open wilde schuiven viel raam naar binnen omdat onderste geleiding helemaal weg gerot was.
maar ik bleef lachen prachtig.

Roelie




klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010, 22:18 
Met m'n zes-cilinder-diesel, ver van huis, maar in m'n sas...

Volgens mij gaat dit helemaal goed komen, met af en toe de welwillende hulp van wat sleutelvaardige collega's blijft het vast genieten van die kar.

gr, CamperChris


<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010, 22:57 
Jup echt wel in mijn sas,
hij staat nu alleen een beetje zielig op de parkeer plaats.
krijg het remmen niet goed sad smiley

ik heb al gezocht hier op de prik en ik denk dat mijn eerste klus een rem revisie gaat worden.
volgens de garage zweet de hoofdrem cilinder. is wat vochtig onder de bouten.
en moet nog het pompje in het achterwiel vervangen waarvan de nippel is afgebroken.
anders mag ik straks helemaal niet meer tanken. woeha reed dwars door tankstation. ik had helemaal geen remmen meer.
even in de achteruit en tanken alsof er niets gebeurt is.
had toch gehoopt er eerst iets langer als 1 dag mee te rijden. maar ja hoort er bij heb ik al 1000 keer gehoord dus ik ga aan de bak.

vraagje ik heb een parts manual, daar staan heeel veel 109.s in met heel veel nummers.
hoe weet ik nu welke ik hebben moet? gaat om 109 van 73 dus bij paddocks is dat dus pre 81.
maar dan heb je nog een grote keus qua nummers en pompjes.
is er ergens misschien een linkje waar dit voor de kenner simpele maar voor mij geheel vreemde zaken worden uitgelegd?

gr.
Sjaakdietochbestnogwelblijis


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 00:45 
Ik zou dat spul voor de remmerij nu nog niet bij Paddock bestellen.
Voor de remmerij moet je kwaliteitspul hebben en dat is bij Paddock ook wel te krijgen maar dan moet je precies weten wat je nodig hebt en van welk merk.

Bij jou serie kan er volgens mij een hoofdremcilinder in zitten met metrische draad of met UNF,de kans dat je de verkeerde krijgt is dan groot en bestel je de inferieure imitatie onderdelen dan kan je over een paar maanden weer opnieuw beginnen.

Ik zou de onderdelen die je wil vervangen demonteren en dan meenemen naar een GOEDE Nederlandse leverancier met kennis zodat je kan vergelijken en je zeker weet dat je het goede spul hebt met de beste kwaliteit.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 09:54 
Bedankt Eric,

ik heb als een aap in een roestig horloge naar al die pompen zitten kijken.
en ik ben een beetje ongeduldig dus bij mij moet het nunununu.
maar daar moet ik dit geval maar even van afstappen.
er mag geen reclame gemaakt worden. maar waar zou ik in de kop van NH die spullen kunnen kopen?

Sjaak


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 10:05 
Auto ReGa Noord
Schrepel 25
1648 GC de Goorn


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 12:53 
Sjaak, de remmerij is het meest crusiale onderdeel vd auto (nou, een goed werkend stuur is ook niet onbelangrijk). zorg dus dat dit goed is, zodat je ook in een "veilig" tuinhuisje de weg op gaat.

Originele onderdelen kunnen best duur zijn, maar dat is het wel waard. AutoRega verkoopt ook imitatie (en ja hoor, die kunnen na een jaar weer lekken), dus wees daar bedacht op.

gr, CamperChris


<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.