Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 22 mei 2024, 13:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 14:52 
Mijn 2,5Td (geen Tdi) diesel start met veel (wit/blauwe) rook en loopt dan niet direct op 4 cylinders. 1 tot 2 maal iets gas geven lost dit alles vrijwel op (mits de buiten temperatuur niet onder de 10 graden is). Hij pruttelt en puft nog wat rook maar in principe loopt ie daarna wel lekker. Af en toe kucht ie tijdens stationair lopen en laat een blauw pluimpje zien uit de uitlaat (zowel warm als koud). Zoals een paar dagen geleden hier gevraagd hoe troebel koelvloeistof kon komen, lees ik het laatste bericht over een rokende motor en een mogelijk gescheurde cylinder wand. Nu wil het dat mijn motor af en toe bij optrekken doet of tie uit de modder moet komen, begin ik het idee te krijgen of hij wel genoeg diesel krijgt, of dat er ergens een lek in de toevoer/afvoer zit en het geheel door lucht terug loopt de tank in. Dit gezien de rook bij starten, de kuchjes en pufjes en het moeilijke optrekken soms.
Het troebele koelvloeistof kan ik hierin nog niet plaatsen, wie weet enige tips en trucs om e.e.a. te controleren?

Het koelvloeistof niveau is enige tijd onstabiel (zakte dus) geweest maar dit schijnt nu wel opgelost te zijn (hierna begon het troebel worden).

Nu heeft mijn brandstof tank enige tijd onder vacuum moeten leven..(dichte dop) en heeft inmiddels 10 liter volume minder (top van tank gezakt). Hierna is alles toch wel in een snellere vaart achteruit gegaan.
Ik heb qua brandstof leidingen, tank, filters, rubbers, opvoerpomp de afgelopen twee jaar alles vervangen, maar deze problemen blijven zich voordoen.
Het filterhuis, de brandstof pomp en de hogedruk leidingen zijn nog niet vervangen. Zo ook de retour cylindersproeier leidingen nog niet.

Graag enige tips van jullie experts. B.V. heel hartelijk D. !

Gert

LR 110HT2,5Td "Hagar"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 18:01 
Als ik je verhaal zo lees lijkt mij het de koppakking(2.5TD kwaaltje) en dat verklaart het starten, troebel koelvloeistof, roken enz. Niet al te moeilijk en als je de kop er af hebt controleer dan meteen of de zuigers niet zijn gescheurd (2.5TD kwaaltje).
Ze komen allemaal een keer aan de beurt met de koppakking en zuigers maar na reparatie loopt alles weer als een zonnetje.

greetz Frank


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.