Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 22 mei 2024, 07:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Turbo op een 2.25 diesel
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 14:39 
kan dat, heeft iemand dat al gedaan?
Kon zo niks op het Prikbord vinden.
Jurjen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 15:24 
bij de "nieuwere" eerste 2.5 ltr motoren wordt het al niet aangeraden i.v.m. pakkingen , kleppen en vooral cylinder wanden die gaan schurren door een te hoge compressie druk.
als er mensen zijn die er anders over denken,hoor ik het graag

Ernst-jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 15:48 
Ben in een grijs zoekverleden wel eens complete turbo-sets tegen gekomen.
Nieuw is het erg duur. Gewoon rondkijken zou ik zeggen.
Persoonlijk denk ik er nog even niet aan :+

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 16:03 
Geen ervaring met dit bedrijf maar de website voelt goed aan en misschien kunnen ze je verder helpen [www.turbochargers.nl]
Staat dat ze ook voor landbouwvoertuigen dingen doen, en ja een laro is toch een soort van traktor ;-)
Laat je bevindingen even weten, deel het met het forum en anders graag mailen. Want vind het erg intressant. Denk alleen dat je gaat schrikken van de aanpassingskosten en de turbo.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 16:58 
Er is ooit eens een item geweest op de LRO(of toch de LRE) waarin werd verteld dat Landrover in de 60er jaren al aan het experimenteren was met turbo's.
Er bestaan zelfs voor 2,25 complete sets met een turbo blazertje.
Deze zijn extreem duur en nauwelijks effectief.
Waar je aan zou kunnen denken is bv een autotuner.
Die gebruiken vaak net iets andere spullen dan de fabrieksstandaard.
Zo heeft een vriendin een compressor in plaats van een turbo gezet; geen turbogat en een gelijkere druk.
Jurjen Kijk wat de voor delen zijn, kijk wat het kost, vergelijk dit met bv een 2.5 turbo
eventueel een Saab lagedrukturbo.
Voor het geld wat je extra gaat besteden kan je ook op benzine/gas overgaan(benzine motoren(2.25) zijn bv tot 2,8 liter te tunen met een 130 pk.
of voor het bedrag heb je ook een 110/90

Groeten Theo Kaufmann/Disco


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 17:12 
kan je een 2.25 benzine "opvoeren" tot een 2.8 130 pk??????
wow........... dan mag je wel een super magneet aan de bumper hangen voor alle onderdelen die er dan afvliegen.
Wat zijn dan de specificaties (topsnelheid en acceleratie) ?
En wordt het hele swikkie niet verschrikkelijk onderhoudsgevoelig?

Steven


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 17:19 
NIET DOEN !!!!

De standaard 2.5 TD heeft al geen al te beste reputatie, en dat ondanks,
- 5 voudige lagering
- versterkte zuigers
- extra oliekoeling op de zuigers
- waarschijnlijk nog verstevigingen in het blok die de 3-bearing blokken moeten missen.

Veel voorkomende problemen,
te heet geworden en daardoor gescheurde zuigers,
compleet verrot geslagen krukas lagers,
allerhande problemen met koeling en smering van drijfstangen, zuigers etc.

Bovendien moet je dan ook zorgen voor toe en afvoer van (veel) olie voor de turbo, extra gat in oliegalerij en wellicht een grotere pomp.

Al met al gaat dat hele geintje nogal wat kosten en is betrouwbaarheid niet te garanderen

kortom als je een Tdi te duur vind (zoals ik) dan zou ik het zoeken in een standaard 2.5 Td (ga ik misschien ook doen als ik met mijn chassiswissel bij de RDW ben geweest, tot die tijd graag iets wat geen turbo vertoond, denk dat ze dat niet weten te waarderen.)

zelf ga ik voorlopig gebruik maken van een 2.5 zonder turbo.

Geroet, Wilberth


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 17:50 
Zeker bestaat dat, maar dan moet je wel een rustige rechtervoet hebben en salisbury achteras. Anders blijf je tandjes uit je bak verwisselen en aandrijfassen breken.....

Voor meer info kijk eens op deze site's

[www.automotivecomp.com]

[www.lrenthusiastforum.com]

[www.turnerengineering.co.uk]


Turner en ACR zijn de meest (lees beste) tuners van series landrovers. Ik ga zeker een Stage II pakket bij ze bestellen in de toekomst. Of natuurlijk gewoon een V8 inbouwen winking smiley

Groetjes Bowy


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 19:16 
Het kan niet:
Behalve teflon gevoerde zuigers, word de onderkant van de 2,5 TD zuiger door een oliesproeier gekoeld.

Een 2,25 wordt dus veel te heet en loopt stuk.

Beter is naar een andere motor met meer vermogen uitkijken.

Zelf heb ik een 90 waar achtereenvolgens een 2,5 TD een 2,5 D en nu een 2 liter Perkins Montego in gebouwd is.
Over prestaties kan ik nog niet veel zeggen, (95 PK) kosten inbouw zijn te overzien. en brandstof verbruik gaat sterk naar beneden.


Later meer over deze motor.

Anton M


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 19:48 
Joh, grappig dat je dat zegt.. Ik zag een maand of 2 terug hier in Zwanenburg een SII/vroege SIII 88 met V8... Het is dus al gedaan..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 16:14 
117 pk en een super koppel da's lachen...... vooral bij het stoplicht met zo'n overspannen boomklevertje naast je.
Nog maar even doorsparen dan komt het vanzelf wel goed

Steven


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 23:36 

He Bowy,

Via de threat op het lrenthousiastforum het bedrijf APB Trading ( www.APB-trading.com ) gevonden. Bieden een SU-kit aan voor 295 pond ex btw. Deze bestaat dan uit een inlaatpruitstuk (130pond), SU carb(130pond) en het stuk voor op de carb waar je het luchtfilter op aan kan sluiten (35pond).
Hen gevraagd naar de werkzaamheid van hun kit. Kijken wat de reactie is.
De prijs scheelt in ieder geval stukken met ACR (complete set 454 pond uit mijn hoofd). Daar zit echter wel een free-flow luchtfilter en uitlaatdemper bij.
De laatste heb jij al zelf gemaakt, de eerste is goedkoper in Nederland te verkrijgen!

Greetz, Maarten


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 23:59 
Klinkt goed, ik ben even op huhn site geweest! MIsschien wat voor het vakantie geld>? Of nee ik ging ook al para's een en een custom aandrijfas monteren.... sad smiley

Maarre goed om te onthouden !

Thanx.

Als je iemand kent die daar iets vandaan heeft hoor ik het graag!

Groetjes Bowy


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.