Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 18 mei 2024, 11:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2003, 21:41 
Zijn er mensen met een S 1,2,3 of een 90-110-defender met alphine lights of dakraampjes en een grijs kenteken?
Ik vraag mij af of dat dat namenlijk mag omdat
A het wel in het dak zit en niet in de zijkant.
B De dealers de grijze kenteken auto''s afleveren met geblindeerde dakraampjes.

Ik hoop dat het wel mag, dan zet ik ze ook in mijn dak;-)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2003, 22:06 
Mag niet.
Telt als zijraam en niet als dakraam. (criterium is geloof ik: als je er iets oplegt en het valt eraf-> zijraam; blijft het staan-> dakraam)
Maar als niemand kijkt mag alles natuurlijk...

Jos


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2003, 23:28 
De regels zijn echter wat veranderd op dit gebied. Ik weet het niet precies hoe het zit, maar je kuntn altijd een search doen op dit forum, want het is al eerder behandeld.

Maar het volgende: Sinds kort mag je voor de veiligheid wel ramen hebben zitten in een grijs kenteken wagen. Aan de rechterkant mag er een geheel raam zitten en aan de linkerkan een 3/4 raam. Ik weet niet precies hoe dit precies zit met open- en gesloten wagens, maar daarvoor moet je even met de zoekknop zoeken op dit forum. In mijn ogen lijken mij de alpine raampjes dan ook geen probleem. En als het niet mag moet het wel een ambtenaar zijn die zich verveeld.........

Jeroen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 00:37 
Ik wil ze ook gaan zetten in een 110 op grijs (staat ergens halverwege op mijn wensenlijstje). Bij autoReGa wisten ze het ook niet precies, of liever gezegt: ze hadden het idee dat de RDW het niet precies weet.

Mijn idee is dat het wel dakramen zijn omdat ze boven de dakgoot zitten. het dak van een auto begint volgens mij bij de goot. Je hebt immers ook vaste verhoogde DAKEN voor campers van wel een meter hoog, Dat zij toch daken en geen verhoogde zijwanden, lijkt me. Maar ja, of de RDW zo redeneert weet ik niet.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 11:20 
bij de garage pas geleden een 110 (5 deurs) zien ombouwen met alpine raampjes,alles werd er uit gehaald en dicht gemaakt.
hij houd zich altijd aan de nieuwste rdw regels.
succes
Ernst-jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 11:31 
Mag het nou wel of niet ? Iemand zou daar toch het fijne van moeten weten of het zou toch "ergens" te vinden moeten zijn ?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 14:27 
Volgens mij hebben alle nieuwe Defenders een typegoedkeuring voor grijs kenteken. Dit is een typering van eisen waaraan een model moet voldoen. De dealers/importeurs kunnen dan direct ook bedrijfswagens op kenteken zetten. De geblindeerde bovenramen staan ook vermeld in deze typegoedkeuring en ik kan mij goed voorstellen dat een garage bedrijf die geregeld auto's op kenteken zet, geen problemen gaat op zoeken met de RDW en zich netjes aan deze typegoedkeuring houdt.

However, er zijn altijd mensen die de confrontatie opzoeken. Ik kan mij een bericht op dit forum herinneren van 6 maanden terug. Hierin werd gemeld dat iemand een zaak heeft aangespannen en dat de uitkomst hiervan is dat de zogenaamde actic windows dakramen zijn volgens de rechter. Volgens mij ging dit over de ramen voor een Discovery.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 17:57 
ik heb zelf een defender 90 grijs kenteken, en die heeft aan de linker kant het raam totaal open, en is uiteraard goed gekeurd!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 mei 2003, 21:41 
ik heb bij de invoering van de nieuwe grijs-kenteken regeling in '94 een heel nieuw verhoogd MBB-dak op mijn 110 laten zetten ( iest van 30 cm hoger dan het standaard dak).Was nl meer dan de helft goedkoper dan het dak met 4 cm te verhogen zoals enkele nederlandse bedrijven dat toen aanboden. En het was toen verboden om er raampjes in te hebben..
Ik heb de wagen toen ook laten keuren bij het RDW, - ook ivm het verticale schot dat achter de bestuurdersstoel moest staan. Het RDW deed niet moeilijk: het schot -onaangepast- wees omhoog en was dus verticaal. Het dak bekeken ze niet eens , want dat had geen gevolgen voor de veiligheid, techniek of toelating van de auto, "dat is iets voor de belastingdienst"...
Had ik dat ding dus voor niks laten keuren? Toch niet , want ze gaven me wel weer een papiertje waarmee ik weer een nieuw grijs kenteken kreeg...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 15:59 
Wij hebben de linkerkant toch wel aan de zelfde kant van de auto hoop ik???
Bestuurderskant is links.

Als je linker raam inderdaad helemaal open is, zou ik niet te dicht langs het douanekantoor rijden als ik jou was.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 23:22 
Ola Hombres!

Kom net van de RDW vandaan en ben het volgende wijzer. Er mag maar 1 raam worden gemonteerd en wel aan de rechter zijkant. Dit mag een schuifraam zijn en de afmeting hiervan is niet belangrijk. De linker zijkant van de auto moet helemaal dicht blijven.

Adios Henk.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.