Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 22 mei 2024, 09:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2003, 16:49 
Gisteren heb ik mijn nieuwe Serious motorblokje bij Arnoud opgehaald.

Vanochtend even het oude blok gedemonteerd. (handig dat hij maar zo kort gemonteerd heeft gezeten alle boutjes gingen meteen los grinning smileygrinning smileygrinning smiley )

Maar nu ben het nieuwe blok helemaal aan het schoonmaken om het vooraf nog een nieuw kleurtje te geven.

Mijn techniek is eerst met perslucht grote stukken verwijderen en dan met een kwastje met thinner alle ettigheid in alle hoekjes ed verwijderen. Behalve dat dit niet zo snel gaat wordt je er ook nog eens high van winking smiley

Heeft er iemand een betere/snellere methode om motorblokken te ontvetten/schoonmaken?

Groetjes Bowy


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2003, 17:30 
He Bowy, Toen ik nog in de garage werkte gebruikten we een stoomcleaner met een speciale ontvetter (weet bij god niet hoe dit spul heet maar ik wil wel bellen voor je) anders zit er denk ik weinig anders op dan jouw methode, die ik overigens ook gebruik, omdat de buren die olie op straat niet echt leuk vinden denk ik. Trouwens pas op met thinner, dit is zeker een van de beste ontvetters die ik ken, maar ook een van de beste oplosmiddelen voor rubber en bepaalde soorten plastic, dus denk aan je pakkingen. Ik gebruik zelf op de plaatsen waarvan ik weet dat dit een risico vormt gewoon terpentine of wasbenzine.

Succes
Groetjes Vincent


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2003, 17:49 
Ik maak mijn blok altijd schoon met remmenreiniger per bus is iets duurder maar werkt goed en is meteen over te schilderen.
vang de rommel op in een grote bak en doe dat in een lege olie kan en lever die dan in de mileu start in. Dan heeft niemand iets te zeggen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2003, 18:04 
Bowy,

Ik gebruikte hier altijd koud ontvetter voor, dit spul is hier speciaal voor gemaakt, tast ook geen rubber etc aan.
Werkwijze: op het blok spuiten, en met bv een borstel of kwast vastzittend vuil/vettigheid losmaken, daarna afspoelen met bv een tuinslang met als resultaat een mooi droog en schoon blok.
Bij ons verkoopt Brezan automaterialen dit spul.

Dennis B.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2003, 20:06 
Hoi Bowy,

De koudontvetter die bedoeld wordt heet JIZER en is bij Van der Peijl of Brezan
te koop, ik meen per 5 liter.
Even kwasten of egaal opspuiten met een plantenspuit ( in een goed geventileerde
ruimte ) en vervolgens met de tuinslang of deppen met een spons het goedje er vanaf halen. Werkt als een speer.

Suczeven !!!!

Groeten LaRo ´69.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2003, 23:35 
Thanx!!

Ik ga morgen maar eventjes naar de Brezan!

Groetjes Bowy


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 mei 2003, 00:04 
bij ons in de buurt is een autowasstraat waar je ook "motor reinigen" kunt kiezen. Dan komt er warm water uit de hogedrukspuit met een of ander olieoplosmiddel. Werkt perfect. Gewoon motorblok op een aanhanger gooien en naar de wasstraat.
Kweet niet of er bij jou in de buurt ook zo'n wasstraat is?

Wat ik ook wel eens gedaan heb is zo'n vloeistofbeker op perslucht vullen met diesel of petroleum ofzo en spuiten maar. Enige nadeel is dat het een bende is.. Daarom ga ik nu voortaan ook maar gewoon naar de wasstraat.

gr Bjorn


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 mei 2003, 18:30 
gewoon verkrijgbaar in spuitbus "motorreiniger"
opspuiten en afspoelen met schoon water
bij hardnekkig vuil even inborstelen.
werkt perfect.
groet Jan.T


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.