Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 17 mei 2024, 04:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2003, 13:16 
Mensen,
Ik ben op zoek naar een diesel defender. Ik heb er zelf nog niet veel verstand van en heb er ook nog steeds geen gekocht.
Tijdens mijn zoektocht kreeg ik een zaak aan de lijn, die me vertelde dat zij geen diesels van voor 1984 wilden, daar die altijd slecht zouden zijn.
Mijn vraag is, is dat waar en waarom?
Er is vast wel iemand die mij kan helpen. Alvast bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
J. Teeuwen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2003, 16:31 
Zal wel te maken hebben met dat 3 maal gelagerde blok i.p.v. 5 maal gelagerd
o.i.d.
Mijne is van begin' 70 maar met een prima dieselblok!!!!
Groetjes,
James en Morgaine SIIa


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2003, 17:03 
De uitspraak zal erop gebasseerd zijn dat vanaf 1984 de 2.5 dieselmotor is gekomen, deze heeft iets meer vermogen als de 2.25, maar is in principe hetzelfde blok.
In grote lijnen zijn de enige verschillen de andere brandstofpomp, en de veranderde distributie (riem i.p.v. ketting).
De 5-bearing blokken werden al in de latere series 3 geleverd, dus dit kan de reden niet zijn.
Mijns inziens zijn 110 diesels van voor 1984 niet per defenitie slecht(er).
De 2.5 D n/a rijden wel wat beter.
Kijk wel uit voor 2.5 TD blokken, die zijn eigenijk wat overpowered, waardoor de levensduur vaak een stuk korter is.

Dennis B.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2003, 19:02 
zoek je een auto of alleen een motor.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2003, 19:27 
Meneer /mevrouw Teeuwen de 110 is in 1984 uitgekomen de eerste serie is uitgerust met een 2.25 diesel gewoon 5X gelagerd en gewoon een goed blok.
Deze serie is maar een half jaar op de markt geweest(een overgangs type en in Nederland dus veel korter)
Na deze serie is is de 90 erbij gekomen en tegelijkertijd werd de 2.5 (NA diesel )geintroduceerd
De 2.5 iets meer vermogen en ook gewoon een goed blok.
eind jaren 80 komt de 2.5 Turbo Diesel (volgens vele een rampblok, voor liefhebbers een prachtblok.
Begin 90 komt onder invloed van de overpouwerde Jappen de 200TDI daarna de 300TDI gevolgd door de TD5.
In princiepe

Het is afhankelijk (met name) van uw portemonaie welk jaartal/type(motor) voor u in aanmerking komt de 2.25 is zo zeldzaam dat het zo wie zo onwaarschijnlijk dat je die in het wild tegen komt.
Kijk op de side van Jurjen daar staan de bedrijven die de medeprikborders hebben beoordeeld.
laat een kenner met je meegaan, ga niet over een nacht ijs, vraag maar raak.
je kunt ons prikborders ook prive bereiken door op de onderstreepte naam bovenaan te klikken.
Wees gewaarschuwd je bent binnen de kortste tijd besmet met het laro virus.
Ps. de 110/90 heet pas vanaf 1990 defender.

Groeten Theo Kaufmann/Disco


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2003, 19:56 
mijnheer dico, er is voor die rover ook van een daf 400 bestel motor in die auto te bouwen, moet wel zonder turbo zijn. deze past zonder aanpasing (zelfde aansleuting van steunen en past op de bak) heb ik gelezen op belgie'se side. Die motor is 5 x gelagerd en meer PK als de 2,25 en is een 2,5lt motor. Een goed altenatief voor de 2,25.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2003, 20:25 
Jo (zeg maar gewoon Theo anders ga ik naast mijn schoenen lopen)een vroege daf 400 motor is een 2.5 n/a diesel motor (preciese tijdstip weet ik niet) is zo in een 110/90 (ook in S2/S3 volgen mij een motorsteun verplaatsen)in te lepelen.
Volgens Aad Koene zijn er wel verschillende 2.5 Leylandtypes waarvan er maar een past dus laat je eigen goed voorlichten(bv door RB te B&R die doet dit regelmatig) de moteren zijn bijna identiek op kleine details na(hoeven niet veranderd te worden.
Voordeel in pk +/- 7 paarden net iets meer net iets rustiger.

Groeten Theo Kaufmann/Disco


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re:TD prachtblok
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2003, 21:45 
Theo schreef:

De 2.5 Turbo Diesel volgens vele een rampblok, voor liefhebbers een prachtblok.

Bravo. ik heb zelf vele jaren met een 110 TD rond gereden, blok had 2,5 ton gelopen, maar was nog lang niet moe.
Ondanks de "slechte"reputatie is de motor het zelfde als de ongeblaze diesel, alleen met meer vermogen.
Bij gewoon gebruik (als een NA diesel) kan de motor net zolang mee, maar met meer vermogen. (voor berg op, aanhangers, enz)
De latere 200 en 300 TDI waren kwalitatief betere motoren dan de TD, maar voor die tijd een goed alternatief.

Mocht best eens gezegt worden.

gr Eric


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2003, 01:26 
Even een kleine correctie: De 110 was vanaf 1983 in ons land leverbaar (gisteren nog met een '83 110 V8 naar Scheveningen gereden).
De 2.25, en 2.5 n/a blokken zijn mits goed onderhouden betrouwbare blokken, mijn 88" S3 met 5-bearing 2.25 D heeft er met de huidigemotor ruim 200.000 km zonder problemen opzitten.
De 2.5 TD is ongetwijfelt een heerlijke motor (geen persoonlijke ervaring), maar hier is goed onderhoud, en een verstandige rijstijl nog veel belangrijker, dus bij de aankoop moet hier nog beter op gelet worden als bij de 2.25, en 2.5 n/a.

Dennis B.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 01:37 
de 2,5 td was geen goed blok.
Er was me voorspeld dat ie met 140.000km aan z'n eind zou zijn , en werkelijk: het kwam zo uit. Lekkage van 10% over alle cilinders..
Heb 'm vervangen door een 200 tdi. Een wereld van verschil. Veel meer vermogen ( 89 om 110 pk), een vijfde tot een kwart zuiniger, heel veel kracht bij lage toeren.
Het kostte me toen (95?) een lieve duit, maar geen centje spijt dat ik dat ding vervangen heb..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.