Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2022, 14:54 
Offline

Geregistreerd: ma 31 okt 2022, 14:38
Berichten: 1
Ik heb een Land Rover Defender, een voormalige carabinieri politieauto met een 2.0 MPI 16_v 20T4H met zestien kleppen motor op benzine met de motorcode: 20T4H.

Ik zou graag een ruil versnellingsbak willen hebben, maar loop ik tegen het probleem aan dat Land Rover Nederland niets weet van dit type motor en versnellingsbak.

En nu de versnellingsbak er onder uit is wil ik meteen de koppeling aanpakken.

Type versnellingsbak "66A.0438746J"

Ik weet dat er meerdere in Nederland rondrijden.

Wie kan mij helpen aan een bedrijf dat deze bakken kan reviseren of een gereviseerde ruilbak en waar kan ik een koppelingsplaat, drukgroep, druklager en soms gaffel krijgen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2022, 18:09 
martijn@mulierog.nl schreef:
Ik heb een Land Rover Defender, een voormalige carabinieri politieauto met een 2.0 MPI 16_v 20T4H met zestien kleppen motor op benzine met de motorcode: 20T4H.

Ik zou graag een ruil versnellingsbak willen hebben, maar loop ik tegen het probleem aan dat Land Rover Nederland niets weet van dit type motor en versnellingsbak.

En nu de versnellingsbak er onder uit is wil ik meteen de koppeling aanpakken.

Type versnellingsbak "66A.0438746J"

Ik weet dat er meerdere in Nederland rondrijden.

Wie kan mij helpen aan een bedrijf dat deze bakken kan reviseren of een gereviseerde ruilbak en waar kan ik een koppelingsplaat, drukgroep, druklager en soms gaffel krijgen.


https://www.syncrogearboxes.com/2013/01/04/land-rover-r380-reconditioned-gearbox/

R380 longstick
Moeten ze gewoon kunnen herleiden van je baknummer 66A …

Cheers.. bedrijven zat in de UK en in Nederland..

Rob


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2022, 18:20 
Of deze

https://ashcroft-transmissions.co.uk/product/r380/


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2022, 20:37 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo,

Heb hele goede ervaringen met de revisie van Carrec in Dordrecht. Zeg daar maar dat Nico je gestuurd heeft en het komt goed. Hij reviseerde vroeger altijd de serie bakken van Beekse bergen.

Ton is een vakman. idd wel zelf je bak demonteren en monteren. Ashcroft zit je met het transport. Heb hier nog wel een R380 liggen als die er in zit. geen idee of de lengte van je price as dan klopt.

groet nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2022, 20:38 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Och, Landrover nederland is ook maar net van wie je antwoord krijgt. Ze houden zich liever bezich met verkoop van nieuwe modellen en blijven bestaan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2022, 20:39 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Vis(zal niet goedkoop zijn) heeft waarschijnlijk gewoon een ruilbak op de plank.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2022, 00:16 
Tja, tis maar wat je in je portemonnee van siepeltjesleer hebt.
Nu heeft denneeen meer te verteren danenander.

Valt mij wel op dat binnen NL ze net doen of het goud is. Ze maken het steeds gekker.

Reken som is: uit de UK zonder BTW maar met 300 pound borg (ruilbak die je wel of niet opstuurd)
opsturen voor circa 40 euro en hier dan 40 euro afhandelingkosten + btw betalen…..

Ik denk vaak : gaat het even niet? Op marktplaats adverteren en dan net doen of het de normale prijzen zijn.. echt niet !

Ook ik (en elke andere simpele ziel) kan je (tussen)bak reviseren alleen heb ik er de tijd niet voor.
Ik doe het lekker zelf :x


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2022, 19:31 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Toch wel bijzonder toch.

Zitten wij hier als “ Statler and Waldorf “ de boel te vermaken..

Is de topic starter in velden of wegen terug te vinden?

Geregistreerd: ma 31 okt 2022, 14:38
Laatst bezocht: ma 31 okt 2022, 15:16

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2022, 20:36 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Dezelfde vraag was ook al op dat andere forum geplaatst, daar onder het kopje nieuw op het forum. Beetje zenuwachtig type misschien, dat geen tijd heeft om een antwoord af te wachten :?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022, 00:44 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Goud is het zeker niet. Maar een goede bak breek je niet vaak je nek over. Bepaalde type's en met name van een vroege one ten en Defender als LT77 en R380 met kort bellhouse worden steeds lastiger en in MRB vrije series verwerkt. Zoals ik zelf ook van plan bent.

Bedenk dat als je pech heeft er nu na de Brexit er een bult belasting bij kan komen. EErlijk is eerlijk, Ashcroft zal goed zijn maar werkt niet voor een fooitje hoor. En als er dan een dozenschuiver als Vis tussen zit die wil heel logischo ook wat verdienen om te blijven bestaan.

Maar ook bedrijven als Yellow trading en de Krim 4x4 werken natuurlijk niet gratis. Die demonteren auto;s waar je nog zo de weg mee op had gekund dus de grootste componenten als motor bak en chassis /koets maken het snel terugverdienen.

Wil je het betaalbaar doen dan zal je hem zelf op de werkbank open moeten trekken. Maar dan moet je wel weten wat je doet anders heb je hem nog wel een paar keer in je handen hoor.
Daar leer je het wel van haha.

Als je het een feestje vind om bakken te wisselen? Ik inmiddels niet meer .

En het is net wat Albert schrijft. Hoe meer geduld je heeft des te gunstiger zal je prijs kunnen zijn.

groet nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022, 10:54 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Nou zijn gereviseerde (tussen)bakken best wel prijzig, maar de onderdelen en de uurloon die erin zitten zijn ook niet mis.

Maar een “marktplaats” bak met de tekst “werkend gedemonteerd” is wel erg makkelijk en daar kan je dan best wel stevig voor moeten betalen.
Waarna je nog meer dan één uurtje arbeidsloon (of eigentijd) bij op moet tellen om dan af te wachten wat je aangeschaft hebt.

Op de één of andere manier moet ik dan telkens aan een heel oud programma denken : Oud voor Goud? .. (klikkerdeklik). :mrgreen:

Het is bijna WEEKEND, biertje en de radio zachtjes aan, rond een vuurkorf die niet te ver van de BBQ staat.

Alvast een goed weekend gewenst !

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2022, 21:56 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Klopt helemaal, die ervaring heb ik zo vaak. En de bakken en assen in de 4x4 wereld met name van Landrover zijn kwetsbaar. Onderdelen van Toyota (landcruiser) als ze te vinden zijn beter van kwaliteit ook weer steenduur en veel constructie werk om die eronder te zetten.. Zolang je er soms olie in giet blijft hij "werkend" maar de lekkages mogen vandaag de dag natuurlijk niet meer. slechte synchromesh kan je bij het juiste toerental mee schakelen. maar is dat fijn en handig ? Nee, wel lekker dat een standaard ander persoon ook prettig met je voertuig overweg kan. Blijft een feit dat het bijna onmogelijk is om een short stumpy R380 te vinden. Een LT 77 kort bellhouse iets makkelijker maar ook zeker niet ruig. Zelf een andere R380 ombouwen met een ombouw kit doe je ook niet zomaar even.
Daarom doe ik het sleutel traject vaak maar helemaal zelf. De revisie van Laro onderdelen hangt bij mij af van de hoeveelheid tijd die beschikbaar is.
Maar voor een standaard personenwagen bak of motor kijk ik gewoon op de onderdelenlijn bij een demontage bedrijf. Van de Ven is bv echt niet duur en groot aanbod. Delen afkomstig uit schade auto's hebben soms maar weinig KM weg.

van topic starter horen we ff niets. zal wel loslopen met de stress dan. Hier de houtkachel aan. groet nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.