Clutch release staple. Ook wel Clutch release bearing securing clip.
De benaming is groter dan het onderdeel zelf.
Zoals Jamaar al aangeeft dient dat kunstof U'tje alleen om het druklager op zijn plek te houden tegen de koppelingsvork bij montage van de bak tegen het blok. Als alles op zijn plek zit is heeft hij geen nut meer. Die dingen liggen meestal onder in het koppelingshuis. Als je geen druk meer hebt op het pedaal is mijn eerste idee de slavecilinder. Als die vervangen niets uitmaakt dan de hoofdcilinder. Je kan ook gelijk beide cilinders vervangen + de flexibele slang. Dan ben je voorlopig ff klaar.
Let bij het vervangen van de hoofdcilinder wel op de voorgeschreven vrije slag van de pushrod. Staat die te strak dan komt de koppeling niet helemaal vrij meer als de koppelingsvloeistof opwarmt en de druk in het systeem daardoor wat oploopt.
En radiale speling op de uitgaande flens(en) van 10mm moet je je bij een LandRover serie totaal niet druk om maken.
De totale speling op alle spiebanen en tandwielen is wat je voelt en 10mm is nog zeer acceptabel bij zo'n oud ding/ontwerp.
Klapperen van de aandrijflijn moet je voorkomen met het juiste samenspel tussen gas en koppeling. Dat is een deel van de charme van zo'n oud Engels hondenhok.
Clutch release staple. Ook wel Clutch release bearing securing clip.
De benaming is groter dan het onderdeel zelf. :lol:
Zoals Jamaar al aangeeft dient dat kunstof U'tje alleen om het druklager op zijn plek te houden tegen de koppelingsvork bij montage van de bak tegen het blok. Als alles op zijn plek zit is heeft hij geen nut meer. Die dingen liggen meestal onder in het koppelingshuis. Als je geen druk meer hebt op het pedaal is mijn eerste idee de slavecilinder. Als die vervangen niets uitmaakt dan de hoofdcilinder. Je kan ook gelijk beide cilinders vervangen + de flexibele slang. Dan ben je voorlopig ff klaar.
Let bij het vervangen van de hoofdcilinder wel op de voorgeschreven vrije slag van de pushrod. Staat die te strak dan komt de koppeling niet helemaal vrij meer als de koppelingsvloeistof opwarmt en de druk in het systeem daardoor wat oploopt.
En radiale speling op de uitgaande flens(en) van 10mm moet je je bij een LandRover serie totaal niet druk om maken.
De totale speling op alle spiebanen en tandwielen is wat je voelt en 10mm is nog zeer acceptabel bij zo'n oud ding/ontwerp.
Klapperen van de aandrijflijn moet je voorkomen met het juiste samenspel tussen gas en koppeling. Dat is een deel van de charme van zo'n oud Engels hondenhok.