Auteur |
Bericht |
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Oke, de auto staat wederom bij de garage voor de tweede ronde apk.. na een lange frustrerende zoektocht naar de juiste rembekrachtiger heb ik het roer omgegooid. De juiste rembekrachtiger is gewoon niet te koop. Heb heel Nederland afgebeld, zoektocht door Engeland, om uiteindelijk te eindigen in Cyprus. Om daar tegen de hoofdprijs op eigen risico een Servo te kopen. Ik durfde het niet aan en heb uiteindelijk gewoon een series 3 bekrachtiger gekocht, niks speciaals. Helaas past de aansluiting niet op het pedaal van een Santana. Toen dacht ik wissel het pedaal van Santana om met land rover S3. Maar nee, pedaal S3 past niet in pedalbox Santana. Maar helaas past pedalbox laro weer niet op het schutbord Santana. Uit eindelijk was ik er zo zat van dat ik de zaag in zowel Santana als laro pedaal gezet heb. Pedalbox van laro nu voorzien van pedaal van Santana, maar dan wel aan de stang van laro zodat de Servo van een s3 er nu gewoon op past. Dan wel de Defender hoofdremcilinder cilinder geplaatst. Past eigenlijk niet maar met goed meetwerk en de juiste tips van Jeroen (bedankt daarvoor) een juiste pasring laten maken en nu past de Defender cilinder perfect. Verder Alles onder de motorkap pas gemaakt. Moest wat aanpassingen doen aan het reservoir van de koppeling maar nu, 24 klusuurtjes later een super bekrachtigd rempedaal. Echt, wat een verschil, je hoort ook gewoon dat de bekrachtiger het doet als je het pedaal in trapt.. De andere kleine klusjes voor de apk ook gedaan dus nu is er eigenlijk niks meer wat een verse apk in de weg kan staan.. Dus nu, afwachten op het eindoordeel van de garage. Hopelijk woensdag/donderdag de uitslag van dit examen.
Oke, de auto staat wederom bij de garage voor de tweede ronde apk.. na een lange frustrerende zoektocht naar de juiste rembekrachtiger heb ik het roer omgegooid.
De juiste rembekrachtiger is gewoon niet te koop. Heb heel Nederland afgebeld, zoektocht door Engeland, om uiteindelijk te eindigen in Cyprus. Om daar tegen de hoofdprijs op eigen risico een Servo te kopen. Ik durfde het niet aan en heb uiteindelijk gewoon een series 3 bekrachtiger gekocht, niks speciaals. Helaas past de aansluiting niet op het pedaal van een Santana. Toen dacht ik wissel het pedaal van Santana om met land rover S3. Maar nee, pedaal S3 past niet in pedalbox Santana. Maar helaas past pedalbox laro weer niet op het schutbord Santana. Uit eindelijk was ik er zo zat van dat ik de zaag in zowel Santana als laro pedaal gezet heb. Pedalbox van laro nu voorzien van pedaal van Santana, maar dan wel aan de stang van laro zodat de Servo van een s3 er nu gewoon op past. Dan wel de Defender hoofdremcilinder cilinder geplaatst. Past eigenlijk niet maar met goed meetwerk en de juiste tips van Jeroen (bedankt daarvoor) een juiste pasring laten maken en nu past de Defender cilinder perfect. Verder Alles onder de motorkap pas gemaakt. Moest wat aanpassingen doen aan het reservoir van de koppeling maar nu, 24 klusuurtjes later een super bekrachtigd rempedaal. Echt, wat een verschil, :shock: je hoort ook gewoon dat de bekrachtiger het doet als je het pedaal in trapt..
De andere kleine klusjes voor de apk ook gedaan dus nu is er eigenlijk niks meer wat een verse apk in de weg kan staan.. Dus nu, afwachten op het eindoordeel van de garage. Hopelijk woensdag/donderdag de uitslag van dit examen. :D
|
|
|
|
Geplaatst: ma 13 jul 2020, 20:32 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
sjeroens schreef: Genoeg te doen dus, je bent er bijna. Terug rijden kan gewoon. ver vooruit kijken, afremmen op de motor. Heb ik lang genoeg gedaan met 3200kg (ben ik niet trots op). Nieuwe rembekrachtiger is wel aan te komen. Er is volgens mij al gezegd hoe deze te testen is. Op rem trappen, starten pedaal moet dan omlaag zakken. En volgens mij heeft ook eens een keer iemand het vacuüm benoemt , eventueel te testen met een electrische pomp hella up28, up30, up32. Succes, J De auto staat inmiddels weer thuis. De garage heeft vacuüm getest en dat is goed. Het zit hem echt in de bekrachtiger. Er is ergens wat stuk gegaan want hoe goed hij remde op de heenweg en hoe slecht hoe nu remt dat is wel een wereld van verschil. Maar goed, straks de servo eraf halen en even goed uitzoeken wat er op past dan zou het goed moeten zijn. En dat het pedaal omslag moet zakken dat heeft hij nog nooit gedaan Inderdaad, ben er bijna en volgende week 2 weken vakantie dus langer dan dat gaat het niet meer duren.
[quote="sjeroens"]Genoeg te doen dus, je bent er bijna. Terug rijden kan gewoon. ver vooruit kijken, afremmen op de motor. Heb ik lang genoeg gedaan met 3200kg (ben ik niet trots op). Nieuwe rembekrachtiger is wel aan te komen. Er is volgens mij al gezegd hoe deze te testen is. Op rem trappen, starten pedaal moet dan omlaag zakken. En volgens mij heeft ook eens een keer iemand het vacuüm benoemt :? ;) , eventueel te testen met een electrische pomp hella up28, up30, up32. Succes, J[/quote]
De auto staat inmiddels weer thuis. De garage heeft vacuüm getest en dat is goed. Het zit hem echt in de bekrachtiger. Er is ergens wat stuk gegaan want hoe goed hij remde op de heenweg en hoe slecht hoe nu remt dat is wel een wereld van verschil. Maar goed, straks de servo eraf halen en even goed uitzoeken wat er op past dan zou het goed moeten zijn. En dat het pedaal omslag moet zakken dat heeft hij nog nooit gedaan :( :o
Inderdaad, ben er bijna en volgende week 2 weken vakantie dus langer dan dat gaat het niet meer duren.
|
|
|
|
Geplaatst: di 30 jun 2020, 10:35 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Genoeg te doen dus, je bent er bijna. Terug rijden kan gewoon. ver vooruit kijken, afremmen op de motor. Heb ik lang genoeg gedaan met 3200kg (ben ik niet trots op). Nieuwe rembekrachtiger is wel aan te komen. Er is volgens mij al gezegd hoe deze te testen is. Op rem trappen, starten pedaal moet dan omlaag zakken. En volgens mij heeft ook eens een keer iemand het vacuüm benoemt , eventueel te testen met een electrische pomp hella up28, up30, up32. Succes, J
Genoeg te doen dus, je bent er bijna. Terug rijden kan gewoon. ver vooruit kijken, afremmen op de motor. Heb ik lang genoeg gedaan met 3200kg (ben ik niet trots op). Nieuwe rembekrachtiger is wel aan te komen. Er is volgens mij al gezegd hoe deze te testen is. Op rem trappen, starten pedaal moet dan omlaag zakken. En volgens mij heeft ook eens een keer iemand het vacuüm benoemt :? ;) , eventueel te testen met een electrische pomp hella up28, up30, up32. Succes, J
|
|
|
|
Geplaatst: ma 29 jun 2020, 19:51 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
GatheRRoveR schreef: Rolf schreef: Oke.... Best kut eigenlijk Tja, je bent er bijna ** Je kan nog steeds eerder op de weg zijn dan de eendetemmer met zijn Tweety ** CHeerz Rob Dat grapje zal die leuk vinden Helaas kan bij de Santana niet zo makkelijk het complete rempedaal eraf zonder het spatbord er weer af te halen. Weet niet of je de Servo kan loshalen zonder het complete pedaal er f te halen.? Het frustreert een beetje dat het regent en ik me verveel maar de auto staat achter slot en grendel bij de garage en die is het weekend dicht.. dus ik kan niks, terwijl ik zo graag wil.. Maar ja, op die paar extra dagen komt het ook niet meer aan.
[quote="GatheRRoveR"][quote="Rolf"]Oke.... Best kut eigenlijk :? [/quote]
:cry:
Tja, je bent er bijna ;)
** Je kan nog steeds eerder op de weg zijn dan de eendetemmer met zijn Tweety :mrgreen: **
CHeerz Rob[/quote]
:lol: :lol: :lol: Dat grapje zal die leuk vinden :P
Helaas kan bij de Santana niet zo makkelijk het complete rempedaal eraf zonder het spatbord er weer af te halen. Weet niet of je de Servo kan loshalen zonder het complete pedaal er f te halen.?
Het frustreert een beetje dat het regent en ik me verveel maar de auto staat achter slot en grendel bij de garage en die is het weekend dicht.. dus ik kan niks, terwijl ik zo graag wil.. Maar ja, op die paar extra dagen komt het ook niet meer aan.
|
|
|
|
Geplaatst: za 27 jun 2020, 09:58 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Rolf schreef: Oke.... Best kut eigenlijk Tja, je bent er bijna ** Je kan nog steeds eerder op de weg zijn dan de eendetemmer met zijn Tweety ** CHeerz Rob
[quote="Rolf"]Oke.... Best kut eigenlijk :? [/quote]
:cry:
Tja, je bent er bijna ;)
** Je kan nog steeds eerder op de weg zijn dan de eendetemmer met zijn Tweety :mrgreen: **
CHeerz Rob
|
|
|
|
Geplaatst: za 27 jun 2020, 08:37 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Oke.... Ik had wel verwacht dat er een aantal dingetjes zouden zijn. Helaas komt de santana voorlopig niet door de keuring. Wat kleine dingetjes zoals reflectors, lekkend brandstoffilter (kennelijk), accu bevestiging, portier die niet goed genoeg sluit. Iets minder leuk 2 stuurkogels van de originele stuurinrichting die kennelijk een stofhoes horen te hebben . Hebben er nooit op gezeten en ik heb er nooit wat aan gedaan want dat werkte verder goed.. maar nog steeds geen man over boord.. Maar helaas, boven aan de lijst van de keurmeester stond: " remmen werken niet/nauwelijks"..... Heb met de auto een paar keer kort proef gereden en ik had echt super remmen. Vervolgens naar de garage gereden, prima remmen. De keur meester heeft ook een rondje gereden, en zette zich schrap bij het eerste moment dat ie wilde remmen, want nagenoeg geen remkracht. De monteur, die ik goed vertrouw, heeft geen vertrouwen in de rembekrachtiger. De auto rem nauwelijks en je hebt echt beide benen en je volledige bierbuik gewicht nodig om tot stilstand te komen. Monteur heeft vacuüm gecontroleerd en dat is in orde. Omdat de hoofd remcilinder nieuw is verdenkt hij toch de bekrachtiger als boosdoener. Best kut eigenlijk De garage houder acht het niet verantwoordelijk om de auto op deze manier weer naar huis te rijden. Dus voorlopig overnacht de Santana bij de garage. Toch maar op zoek naar een andere bekrachtiger. Voor de rest evengoed (je koopt er echt geen hol voor ) de complimenten van de monteurs. De auto ziet er werkelijk om door een ringetje te halen uit Alleen geen remmen.......
Oke.... Ik had wel verwacht dat er een aantal dingetjes zouden zijn. Helaas komt de santana voorlopig niet door de keuring. Wat kleine dingetjes zoals reflectors, lekkend brandstoffilter (kennelijk), accu bevestiging, portier die niet goed genoeg sluit. Iets minder leuk 2 stuurkogels van de originele stuurinrichting die kennelijk een stofhoes horen te hebben . Hebben er nooit op gezeten en ik heb er nooit wat aan gedaan want dat werkte verder goed.. maar nog steeds geen man over boord..
Maar helaas, boven aan de lijst van de keurmeester stond: " remmen werken niet/nauwelijks"..... :cry: :cry: :cry:
Heb met de auto een paar keer kort proef gereden en ik had echt super remmen. Vervolgens naar de garage gereden, prima remmen. De keur meester heeft ook een rondje gereden, en zette zich schrap bij het eerste moment dat ie wilde remmen, want nagenoeg geen remkracht. :evil:
De monteur, die ik goed vertrouw, heeft geen vertrouwen in de rembekrachtiger. De auto rem nauwelijks en je hebt echt beide benen en je volledige bierbuik gewicht nodig om tot stilstand te komen. Monteur heeft vacuüm gecontroleerd en dat is in orde. Omdat de hoofd remcilinder nieuw is verdenkt hij toch de bekrachtiger als boosdoener.
Best kut eigenlijk :? De garage houder acht het niet verantwoordelijk om de auto op deze manier weer naar huis te rijden. Dus voorlopig overnacht de Santana bij de garage. Toch maar op zoek naar een andere bekrachtiger.
Voor de rest evengoed (je koopt er echt geen hol voor :mrgreen: ) de complimenten van de monteurs. De auto ziet er werkelijk om door een ringetje te halen uit :roll: Alleen geen remmen.......
|
|
|
|
Geplaatst: vr 26 jun 2020, 20:03 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Rolf schreef: ...... en de schattige ronde op de Wings gemonteerde spiegels, die zouden verboden moeten worden .... Misschien die "oorspronkelijke" flaporen weer terugplaatsen ?
[quote="Rolf"]...... en de schattige ronde op de Wings gemonteerde spiegels, die zouden verboden moeten worden ....[/quote]
Misschien die "oorspronkelijke" flaporen weer terugplaatsen ?
|
|
|
|
Geplaatst: do 25 jun 2020, 08:56 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
nou je foto op de prik nog veranderen, of oud en nieuw naast elkaar zetten.
nou je foto op de prik nog veranderen, of oud en nieuw naast elkaar zetten.
|
|
|
|
Geplaatst: do 25 jun 2020, 07:53 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Ik had eigenlijk nog geen afspraak gemaakt voor de keuring maar...... .....hij is vandaag naar garage gegaan maar die hadden er eigenlijk deze week geen tijd voor, maar op mijn verzoek dat ik toch echt dit weekend cabrio land rover wil rijden mocht ik hem neerzetten en gaan ze ergens in de aankomende dagen voor het weekend de auto keuren. De garage moet ook nog wat kleine dingen doen waar ik echt geen zin meer in had dus ze moeten dat allemaal ergens tussen de bedrijven door doen. Gezien het feit dat ik al jaren een goede klant ben (breng al jaren troep ) gaan ze hun best voor me doen. Dus ik hoop (maar heb vandaag niks gehoord helaas) dat de auto voor dit weekend eindelijk de weg op mag. Vanochtend wel het eerste echte ritje gehad..wat een feest. Was helemaal (slaat nergens op natuurlijk) een beetje zenuwachtig. Het iets te kleine stuurtje moet er weer uit dat is echt waardeloos en de schattige ronde op de Wings gemonteerde spiegels, die zouden verboden moeten worden daar moet ik met de tijd ook weer eens wat anders voor.. ook merkte ik dat mijn uren die ik in het werkend krijgen van de temperatuur meter gestoken had ook geen nut hebben gehad Verder was eigenlijk alles naar wens en rijd de auto best prima.. de beide mannen van de garage waren prima te spreken over het eind resultaat. De glimlach ging in ieder geval de rest van de dag niet van me gezicht
Ik had eigenlijk nog geen afspraak gemaakt voor de keuring maar...... .....hij is vandaag naar garage gegaan maar die hadden er eigenlijk deze week geen tijd voor, maar op mijn verzoek dat ik toch echt dit weekend cabrio land rover wil rijden 8-) mocht ik hem neerzetten en gaan ze ergens in de aankomende dagen voor het weekend de auto keuren. De garage moet ook nog wat kleine dingen doen waar ik echt geen zin meer in had dus ze moeten dat allemaal ergens tussen de bedrijven door doen. Gezien het feit dat ik al jaren een goede klant ben (breng al jaren troep :D ) gaan ze hun best voor me doen.
Dus ik hoop (maar heb vandaag niks gehoord helaas) dat de auto voor dit weekend eindelijk de weg op mag.
Vanochtend wel het eerste echte ritje gehad..wat een feest. Was helemaal (slaat nergens op natuurlijk) een beetje zenuwachtig. Het iets te kleine stuurtje moet er weer uit dat is echt waardeloos :lol: en de schattige ronde op de Wings gemonteerde spiegels, die zouden verboden moeten worden :o :lol: :D daar moet ik met de tijd ook weer eens wat anders voor.. ook merkte ik dat mijn uren die ik in het werkend krijgen van de temperatuur meter gestoken had ook geen nut hebben gehad :P Verder was eigenlijk alles naar wens en rijd de auto best prima.. de beide mannen van de garage waren prima te spreken over het eind resultaat. De glimlach ging in ieder geval de rest van de dag niet van me gezicht 8-)
|
|
|
|
Geplaatst: wo 24 jun 2020, 21:19 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Ja, is morgen door de apk? J.
Ja, is morgen door de apk? J.
|
|
|
|
Geplaatst: wo 24 jun 2020, 21:06 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Ben toch dan wel benieuwd hoe de apk verlopen is Rolf.
Ben toch dan wel benieuwd hoe de apk verlopen is Rolf.
|
|
|
|
Geplaatst: wo 24 jun 2020, 20:30 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
SUCCES MORGEN MET DE APK>>>>>>
[b][u][size=200]SUCCES MORGEN MET DE APK>>>>>>[/size][/u][/b]
|
|
|
|
Geplaatst: di 23 jun 2020, 21:19 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
No hay palabras
No hay palabras
|
|
|
|
Geplaatst: zo 14 jun 2020, 18:36 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Kijk! aanhouder wint. Mooi plaatje. J.
Kijk! aanhouder wint. Mooi plaatje. J.
|
|
|
|
Geplaatst: zo 14 jun 2020, 16:58 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Jij moet blij zijn dat je oren hebt, anders was de bovenkant van je hoofd er afgevallen :mrgreen:
:D :mrgreen: Fijn te horen dat het gelukt is :mrgreen:
|
|
|
|
Geplaatst: zo 14 jun 2020, 16:46 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series update.. |
|
|
Oke, klein overwinnings biertje gedronken met sjaak109. De remmen doen het! Oke het is nog niet 100% perfect maar de santana remt hard en recht. En het pedaal blijft hard. Moet waarschijnlijk de leidingen toch nog een keer omdraaien, maar da's een kleinigheid. Toch wel erg blij dat het nu eindelijk gelukt is, de nieuwe Defender hoofdremcilinder en het juist afstellen van de pen uit de Servo hebben toch gezorgd voor de oplossing. De auto remt wel heel hard op de achterremmen nu, maar de auto is ook leeg en licht achter dus dat moet beter afgesteld worden. Wellicht dat de garage er nog wel een lastafhankelijk ventiel op moet zetten om de achterremmen te stellen maar goed...dat zoeken ze daar maar uit.. Iedereen bedankt voor de hulp, de adviezen! Cheers!
Oke, klein overwinnings biertje gedronken met sjaak109. De remmen doen het! :mrgreen: Oke het is nog niet 100% perfect maar de santana remt hard en recht. En het pedaal blijft hard. Moet waarschijnlijk de leidingen toch nog een keer omdraaien, maar da's een kleinigheid. [img]https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/0535b5a9-c8f5-4c97-a42c-4c4e62f2b620.jpg[/img]
Toch wel erg blij dat het nu eindelijk gelukt is, de nieuwe Defender hoofdremcilinder en het juist afstellen van de pen uit de Servo hebben toch gezorgd voor de oplossing. De auto remt wel heel hard op de achterremmen nu, maar de auto is ook leeg en licht achter dus dat moet beter afgesteld worden. Wellicht dat de garage er nog wel een lastafhankelijk ventiel op moet zetten om de achterremmen te stellen maar goed...dat zoeken ze daar maar uit.. 8-)
Iedereen bedankt voor de hulp, de adviezen! Cheers! [img]https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/45e369b8-577b-4335-bc2b-4e29a7ec63d3.jpg[/img]
|
|
|
|
Geplaatst: zo 14 jun 2020, 16:29 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Rolf, Vlgs mij ben je niet op zoek naar een "bekrachtiger" maar naar een goede hoofd-rem-cilinder (en die heb je nu denkelijk). Het remsysteem moet gewoon werken, ook zonder goede bekrachtiging, ook zonder vacuum. Als er rare dingen aan de hand zijn moet je mijns inziens eerst zeker weten dat de remvloeistof "gewoon" goed bij de 4 remmen aan komt.
Daarna misschien beter het ontluchten rond krijgen met een Easy-Bleed of vergelijkbaar.
Net gister - geheel onvergelijkbaar want bij een Defender - meegekeken (en soms iets aangegeven) bij het weer netjes maken van mijn voorremmen. Remklauwen schoon, nieuwe RVS zuigertjes, nieuwe remblokjes ... en daarna dus het ontluchten van het laatste stukje. De collega Defender-eigenaar die het echte werk deed was ooit als 109-eigenaar begonnen en zei dat een 109 een crime was vergeleken bij een Defender. Bij mij, bij alleen een klein laatste stukje lucht verdrijven, was er ± een halve liter remvloeistof nodig. Bij een 109 had je zoveel nodig dat je beter de remvloeistof boven weer terug in het remsysteem gooide, althans dat was de boodschap.
Rolf, Vlgs mij ben je niet op zoek naar een "bekrachtiger" maar naar een goede hoofd-rem-cilinder (en die heb je nu denkelijk). Het remsysteem moet gewoon werken, ook zonder goede bekrachtiging, ook zonder vacuum. Als er rare dingen aan de hand zijn moet je mijns inziens eerst zeker weten dat de remvloeistof "gewoon" goed bij de 4 remmen aan komt.
Daarna misschien beter het ontluchten rond krijgen met een Easy-Bleed of vergelijkbaar.
Net gister - geheel onvergelijkbaar want bij een Defender - meegekeken (en soms iets aangegeven) bij het weer netjes maken van mijn voorremmen. Remklauwen schoon, nieuwe RVS zuigertjes, nieuwe remblokjes ... en daarna dus het ontluchten van het laatste stukje. De collega Defender-eigenaar die het echte werk deed was ooit als 109-eigenaar begonnen en zei dat een 109 een crime was vergeleken bij een Defender. Bij mij, bij alleen een klein laatste stukje lucht verdrijven, was er ± een halve liter remvloeistof nodig. Bij een 109 had je zoveel nodig dat je beter de remvloeistof boven weer terug in het remsysteem gooide, althans dat was de boodschap.
|
|
|
|
Geplaatst: do 11 jun 2020, 10:07 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
sjeroens schreef: Ik zou een bekrachtiger zoeken die bij je hoofdremcilinder past. Ook omdat je de staat van je bekrachtiger niet weet. Zonder vacuum zou je ook kunnen remmen, dus dat perfectioneren kun je vooruit schuiven. Ik had met het vaccuumpomp (op de nokkenas 300tdi) een behoorlijk vacuum, met electrische pomp een betere remkracht. Waar woon je eigenlijk? ik kan wel een keer mee komen kijken. Jeroen Bedankt voor dat aanbod! Helemaal in de kop van Noord-Holland tussen Hoorn en den helder.daar wonen weinig prikkers . Ga het vanavond nog proberen met deze bekrachtiger. Ook omdat ik geen zin heb om me super strakke spatbord er weer af te halen lui.. Heb nu wel met de dikkere vulplaat de verstelbare pen goed kunnen afstellen.en dan past de hoofdremcilinder goed. Ga het nog een keer proberen met deze bekrachtiger. Het heeft ooit zo gewerkt (tenminste, daar ga ik van uit want in Spanje hebben ze in 2008/2009/2010 "rally's" gereden daarna is de auto naar Nederland verhuisd en weg gezet op Ameland in een tochtig schuurtje). Ik hoop dat het zo lukt en anders moet ik opzoek naar een andere betere bekrachtiger. Maar ik heb er goede hoop in
[quote="sjeroens"]Ik zou een bekrachtiger zoeken die bij je hoofdremcilinder past. Ook omdat je de staat van je bekrachtiger niet weet. Zonder vacuum zou je ook kunnen remmen, dus dat perfectioneren kun je vooruit schuiven. Ik had met het vaccuumpomp (op de nokkenas 300tdi) een behoorlijk vacuum, met electrische pomp een betere remkracht. Waar woon je eigenlijk? ik kan wel een keer mee komen kijken. Jeroen[/quote] Bedankt voor dat aanbod! Helemaal in de kop van Noord-Holland tussen Hoorn en den helder.daar wonen weinig prikkers :lol: . Ga het vanavond nog proberen met deze bekrachtiger. Ook omdat ik geen zin heb om me super strakke spatbord er weer af te halen 8-) lui.. Heb nu wel met de dikkere vulplaat de verstelbare pen goed kunnen afstellen.en dan past de hoofdremcilinder goed. Ga het nog een keer proberen met deze bekrachtiger. Het heeft ooit zo gewerkt (tenminste, daar ga ik van uit want in Spanje hebben ze in 2008/2009/2010 "rally's" gereden daarna is de auto naar Nederland verhuisd en weg gezet op Ameland in een tochtig schuurtje).
Ik hoop dat het zo lukt en anders moet ik opzoek naar een andere betere bekrachtiger. Maar ik heb er goede hoop in :P :cry:
|
|
|
|
Geplaatst: wo 10 jun 2020, 18:19 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Ik zou een bekrachtiger zoeken die bij je hoofdremcilinder past. Ook omdat je de staat van je bekrachtiger niet weet. Zonder vacuum zou je ook kunnen remmen, dus dat perfectioneren kun je vooruit schuiven. Ik had met het vaccuumpomp (op de nokkenas 300tdi) een behoorlijk vacuum, met electrische pomp een betere remkracht. Waar woon je eigenlijk? ik kan wel een keer mee komen kijken. Jeroen
Ik zou een bekrachtiger zoeken die bij je hoofdremcilinder past. Ook omdat je de staat van je bekrachtiger niet weet. Zonder vacuum zou je ook kunnen remmen, dus dat perfectioneren kun je vooruit schuiven. Ik had met het vaccuumpomp (op de nokkenas 300tdi) een behoorlijk vacuum, met electrische pomp een betere remkracht. Waar woon je eigenlijk? ik kan wel een keer mee komen kijken. Jeroen
|
|
|
|
Geplaatst: wo 10 jun 2020, 17:14 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
sjeroens schreef: meten is weten, als je alles uit elkaar heb liggen dan lukt dat wel met de achterkant van een schuifmaat. zoals jamaar zegt: kijk naar de stand van je remblokken. Voor de rest vind ik dat je goed bezig bent. Niks fijner als remmen die het doen. Wat ik nog raar vind is dat je achterremmen het wel deden. Als je pin uit je bekrachtiger te veer opgesteld staat dan sluit hij de retour af die het dichtste bij je bekrachtiger zit. Je kan wel druk opbouwen (dus remmen) maar de remdruk gaat niet weg. Over het algemeen zit voor aangesloten het dichtste bij je bekrachtiger. (ik geloof dat je dat al een keer had gecheckt). Vulplaat weglaten. remvacuum: hella up28 (of 30 of 32) Succes J. Ik heb alles gemeten en alles lijkt goed en hetzelfde en krijg de pin niet verder terug gesteld. Dus heb net voor de zekerheid door een goeie kennis een nette vulplaat laten snijden van 1mm. Nu steekt de pin keurig 1mm uit zoals het hoort. Maar dan krijg ik de nieuwe remcilinder er echt niet op. Toch meten ze het zelfde maar zonder de dikke vulplaat die er voorheen op zat krijg ik hem niet gemonteerd.. ik snap er werkelijk niks van.. Ik heb wel vacuüm uit mijn "pierburgpomp?" Dus die wilde ik eigenlijk in eerste instantie laten zitten. Ik ga hem nu toch maar met die dikke vulplaat monteren..
[quote="sjeroens"]meten is weten, als je alles uit elkaar heb liggen dan lukt dat wel met de achterkant van een schuifmaat. zoals jamaar zegt: kijk naar de stand van je remblokken. Voor de rest vind ik dat je goed bezig bent. Niks fijner als remmen die het doen. Wat ik nog raar vind is dat je achterremmen het wel deden. Als je pin uit je bekrachtiger te veer opgesteld staat dan sluit hij de retour af die het dichtste bij je bekrachtiger zit. Je kan wel druk opbouwen (dus remmen) maar de remdruk gaat niet weg. Over het algemeen zit voor aangesloten het dichtste bij je bekrachtiger. (ik geloof dat je dat al een keer had gecheckt). Vulplaat weglaten. remvacuum: hella up28 (of 30 of 32) Succes J.[/quote]
Ik heb alles gemeten en alles lijkt goed en hetzelfde en krijg de pin niet verder terug gesteld. Dus heb net voor de zekerheid door een goeie kennis een nette vulplaat laten snijden van 1mm. Nu steekt de pin keurig 1mm uit zoals het hoort. Maar dan krijg ik de nieuwe remcilinder er echt niet op. Toch meten ze het zelfde maar zonder de dikke vulplaat die er voorheen op zat krijg ik hem niet gemonteerd.. ik snap er werkelijk niks van.. :?
Ik heb wel vacuüm uit mijn "pierburgpomp?" Dus die wilde ik eigenlijk in eerste instantie laten zitten.
Ik ga hem nu toch maar met die dikke vulplaat monteren..
|
|
|
|
Geplaatst: wo 10 jun 2020, 16:38 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
meten is weten, als je alles uit elkaar heb liggen dan lukt dat wel met de achterkant van een schuifmaat. zoals jamaar zegt: kijk naar de stand van je remblokken. Voor de rest vind ik dat je goed bezig bent. Niks fijner als remmen die het doen. Wat ik nog raar vind is dat je achterremmen het wel deden. Als je pin uit je bekrachtiger te veer opgesteld staat dan sluit hij de retour af die het dichtste bij je bekrachtiger zit. Je kan wel druk opbouwen (dus remmen) maar de remdruk gaat niet weg. Over het algemeen zit voor aangesloten het dichtste bij je bekrachtiger. (ik geloof dat je dat al een keer had gecheckt). Vulplaat weglaten. remvacuum: hella up28 (of 30 of 32) Succes J.
meten is weten, als je alles uit elkaar heb liggen dan lukt dat wel met de achterkant van een schuifmaat. zoals jamaar zegt: kijk naar de stand van je remblokken. Voor de rest vind ik dat je goed bezig bent. Niks fijner als remmen die het doen. Wat ik nog raar vind is dat je achterremmen het wel deden. Als je pin uit je bekrachtiger te veer opgesteld staat dan sluit hij de retour af die het dichtste bij je bekrachtiger zit. Je kan wel druk opbouwen (dus remmen) maar de remdruk gaat niet weg. Over het algemeen zit voor aangesloten het dichtste bij je bekrachtiger. (ik geloof dat je dat al een keer had gecheckt). Vulplaat weglaten. remvacuum: hella up28 (of 30 of 32) Succes J.
|
|
|
|
Geplaatst: wo 10 jun 2020, 14:56 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
sjeroens schreef: Uit je remdruk bekrachtiger steekt een pen die je kunt opstellen (of terug). bij een series steekt hij zo'n 1mm uit. hij is verstelbaar omdat niet alle remcilinders even gelijk (zuiver) worden gemaakt. Als hij te ver uitsteekt sluit hij de retour af en blijft het systeem onder druk. De plaat ziet er niet origineel uit. De remcilinder ziet er uit als die van een series/ (vroege) def. Check even de nummers die op de bekrachtiger staan en de hoofdremcilinder, misschien kun je ze wel herleiden. De boring van de cilinder zou 1 inch moeten zijn (voor zover ik weet zijn alleen de vroege 88" met enkele cilinders voor kleiner). Ook die van een disco 1 zijn 1inch, deze zien er wel anders uit. remvacuüm: vacuüm maakt veel uit. Ik heb bij mijn 101 een elektrische hella30 pomp uit een volvo geplaatst. (remlicht schakelaar pedaal via een relais) Dit maakte een wereld van verschil uit. Vat is niet perse nodig Succes, J Jeroen, de boring is idd 1inch. Heb nu de nieuwe hoofdremcilinder binnen die is ook 1 inch. De verstelbare pin steekt 2mm uit de Servo vandaan zonder de later zelf gefabriceerde vulplaat. De vulplaat meet 5,8mm, dus zoals hij gemonteerd zat met vulring zat de verstelbare pin 3,8mm naar binnen.. wellicht verklaard dit ook waarom slechts de trommelremmen achter remde. Heb nu een vroege Defender hoofdremcilinder binnen gekregen, is het nu verstandig om de pin nog proberen terug te stellen tot 1 mm.? Ik had nog een complete Servo en hoofdremcilinder van een s3 109 liggen, die heb ik even uit elkaar gehaald om te kijken maar die pin steekt ook maar 1mm uit.. Voordat ik het in elkaar zetten wil ik het toch ff met je overleggen want jij lijkt er veel meer bestand te hebben dan ik
[quote="sjeroens"]Uit je remdruk bekrachtiger steekt een pen die je kunt opstellen (of terug). bij een series steekt hij zo'n 1mm uit. hij is verstelbaar omdat niet alle remcilinders even gelijk (zuiver) worden gemaakt. Als hij te ver uitsteekt sluit hij de retour af en blijft het systeem onder druk. De plaat ziet er niet origineel uit. De remcilinder ziet er uit als die van een series/ (vroege) def. Check even de nummers die op de bekrachtiger staan en de hoofdremcilinder, misschien kun je ze wel herleiden. De boring van de cilinder zou 1 inch moeten zijn (voor zover ik weet zijn alleen de vroege 88" met enkele cilinders voor kleiner). Ook die van een disco 1 zijn 1inch, deze zien er wel anders uit. remvacuüm: vacuüm maakt veel uit. Ik heb bij mijn 101 een elektrische hella30 pomp uit een volvo geplaatst. (remlicht schakelaar pedaal via een relais) Dit maakte een wereld van verschil uit. Vat is niet perse nodig Succes, J[/quote]
Jeroen, de boring is idd 1inch. Heb nu de nieuwe hoofdremcilinder binnen die is ook 1 inch. De verstelbare pin steekt 2mm uit de Servo vandaan zonder de later zelf gefabriceerde vulplaat. De vulplaat meet 5,8mm, dus zoals hij gemonteerd zat met vulring zat de verstelbare pin 3,8mm naar binnen.. wellicht verklaard dit ook waarom slechts de trommelremmen achter remde.
Heb nu een vroege Defender hoofdremcilinder binnen gekregen, is het nu verstandig om de pin nog proberen terug te stellen tot 1 mm.? Ik had nog een complete Servo en hoofdremcilinder van een s3 109 liggen, die heb ik even uit elkaar gehaald om te kijken maar die pin steekt ook maar 1mm uit.. Voordat ik het in elkaar zetten wil ik het toch ff met je overleggen want jij lijkt er veel meer bestand te hebben dan ik :lol: :lol: :lol:
|
|
|
|
Geplaatst: wo 10 jun 2020, 14:44 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Uit je remdruk bekrachtiger steekt een pen die je kunt opstellen (of terug). bij een series steekt hij zo'n 1mm uit. hij is verstelbaar omdat niet alle remcilinders even gelijk (zuiver) worden gemaakt. Als hij te ver uitsteekt sluit hij de retour af en blijft het systeem onder druk. De plaat ziet er niet origineel uit. De remcilinder ziet er uit als die van een series/ (vroege) def. Check even de nummers die op de bekrachtiger staan en de hoofdremcilinder, misschien kun je ze wel herleiden. De boring van de cilinder zou 1 inch moeten zijn (voor zover ik weet zijn alleen de vroege 88" met enkele cilinders voor kleiner). Ook die van een disco 1 zijn 1inch, deze zien er wel anders uit. remvacuüm: vacuüm maakt veel uit. Ik heb bij mijn 101 een elektrische hella30 pomp uit een volvo geplaatst. (remlicht schakelaar pedaal via een relais) Dit maakte een wereld van verschil uit. Vat is niet perse nodig Succes, J
Uit je remdruk bekrachtiger steekt een pen die je kunt opstellen (of terug). bij een series steekt hij zo'n 1mm uit. hij is verstelbaar omdat niet alle remcilinders even gelijk (zuiver) worden gemaakt. Als hij te ver uitsteekt sluit hij de retour af en blijft het systeem onder druk. De plaat ziet er niet origineel uit. De remcilinder ziet er uit als die van een series/ (vroege) def. Check even de nummers die op de bekrachtiger staan en de hoofdremcilinder, misschien kun je ze wel herleiden. De boring van de cilinder zou 1 inch moeten zijn (voor zover ik weet zijn alleen de vroege 88" met enkele cilinders voor kleiner). Ook die van een disco 1 zijn 1inch, deze zien er wel anders uit. remvacuüm: vacuüm maakt veel uit. Ik heb bij mijn 101 een elektrische hella30 pomp uit een volvo geplaatst. (remlicht schakelaar pedaal via een relais) Dit maakte een wereld van verschil uit. Vat is niet perse nodig Succes, J
|
|
|
|
Geplaatst: di 02 jun 2020, 08:07 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Jamaar schreef: Kijk eens of je remblokken recht staan op je schijven. Iemand rustig het pedaal indrukken tot de blok hem net raakt. Hij zou er vlak op moeten zitten. Misschien moeten ze nog inslijten.Bij schijfremmen zit het goed of goed fout, inslijten betekend goed fout. Kan je een voorbeeld geven, had een VW LT schijven waren van 20 mm naar 16 versleten (is al veel te veel) en als klap op de vuurpijl naar binnen taps versleten naar 8 mm!! had ik niets gemerkt, was voor apk tijd, dan had het kunnen zijn dat bij remmen in de bergen de klauwen alleen maar 2 ringen vast hielden en ik de berg afgedondert was. Heb in mijn hele leven nog nooit zo iets nogmaals gezien Begrijp ook niet hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. Had de auto net 2e hands gekocht. Naar het schijnt komt het voor dat mensen doorrijden met de remschijven totdat een geventileerde schijf opgeremd is tot op de ribben. Bij de APK checkt en noteert men wel de remvertraging maar niet de remschijf-dikte, dwz het is geen "afkeur". Bovendien is de werkplaatshandboek ondergrens veelal ook erg ruim aan de veilige kant (die ondergrens is de som van max beladen+aanhanger en dan bij langdurig remmen op een lange steile helling en bovendien met de slijtage-reserve passend bij een langer controle-interval). Bij ongeventileerde schijven krijg je natuurlijk wel het dat de schijf steeds sneller (te) heet wordt, hoe dunnen hoe erger ... daar komt dan vanzelf het moment door de combinatie van thermische en mechanische belasting dat het hart uit de schijf scheurt -- wacht je dat moment af dan ben je te laat.
[quote="Jamaar"][color=#BF00BF]Kijk eens of je remblokken recht staan op je schijven. Iemand rustig het pedaal indrukken tot de blok hem net raakt. Hij zou er vlak op moeten zitten. Misschien moeten ze nog inslijten.[/color]
Bij schijfremmen zit het goed of goed fout, inslijten betekend goed fout. Kan je een voorbeeld geven, had een VW LT schijven waren van 20 mm naar 16 versleten (is al veel te veel) en als klap op de vuurpijl naar binnen taps versleten naar 8 mm!! :shock: :shock: had ik niets gemerkt, was voor apk tijd, dan had het kunnen zijn dat bij remmen in de bergen de klauwen alleen maar 2 ringen vast hielden en ik de berg afgedondert was. Heb in mijn hele leven nog nooit zo iets nogmaals gezien :? :? Begrijp ook niet hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. :?: Had de auto net 2e hands gekocht.[/quote]
Naar het schijnt komt het voor dat mensen doorrijden met de remschijven totdat een geventileerde schijf opgeremd is tot op de ribben. Bij de APK checkt en noteert men wel de remvertraging maar niet de remschijf-dikte, dwz het is geen "afkeur". Bovendien is de werkplaatshandboek ondergrens veelal ook erg ruim aan de veilige kant (die ondergrens is de som van max beladen+aanhanger en dan bij langdurig remmen op een lange steile helling en bovendien met de slijtage-reserve passend bij een langer controle-interval).
Bij ongeventileerde schijven krijg je natuurlijk wel het dat de schijf steeds sneller (te) heet wordt, hoe dunnen hoe erger ... daar komt dan vanzelf het moment door de combinatie van thermische en mechanische belasting dat het hart uit de schijf scheurt -- wacht je dat moment af dan ben je te laat.
|
|
|
|
Geplaatst: zo 31 mei 2020, 09:25 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Kijk eens of je remblokken recht staan op je schijven. Iemand rustig het pedaal indrukken tot de blok hem net raakt. Hij zou er vlak op moeten zitten. Misschien moeten ze nog inslijten.Bij schijfremmen zit het goed of goed fout, inslijten betekend goed fout. Kan je een voorbeeld geven, had een VW LT schijven waren van 20 mm naar 16 versleten (is al veel te veel) en als klap op de vuurpijl naar binnen taps versleten naar 8 mm!! had ik niets gemerkt, was voor apk tijd, dan had het kunnen zijn dat bij remmen in de bergen de klauwen alleen maar 2 ringen vast hielden en ik de berg afgedondert was. Heb in mijn hele leven nog nooit zo iets nogmaals gezien Begrijp ook niet hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. Had de auto net 2e hands gekocht.
[color=#BF00BF]Kijk eens of je remblokken recht staan op je schijven. Iemand rustig het pedaal indrukken tot de blok hem net raakt. Hij zou er vlak op moeten zitten. Misschien moeten ze nog inslijten.[/color]
Bij schijfremmen zit het goed of goed fout, inslijten betekend goed fout. Kan je een voorbeeld geven, had een VW LT schijven waren van 20 mm naar 16 versleten (is al veel te veel) en als klap op de vuurpijl naar binnen taps versleten naar 8 mm!! :shock: :shock: had ik niets gemerkt, was voor apk tijd, dan had het kunnen zijn dat bij remmen in de bergen de klauwen alleen maar 2 ringen vast hielden en ik de berg afgedondert was. Heb in mijn hele leven nog nooit zo iets nogmaals gezien :? :? Begrijp ook niet hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. :?: Had de auto net 2e hands gekocht.
|
|
|
|
Geplaatst: za 30 mei 2020, 20:20 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
sjeroens schreef: (zit er bij je pa 1 op?). Succes! haha "Pa" heeft een nog andere constructie.. Nissan Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. vacuüm pomp op de dynamo.
[quote="sjeroens"] (zit er bij je pa 1 op?). Succes![/quote]
haha "Pa" heeft een nog andere constructie.. Nissan Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. vacuüm pomp op de dynamo.
|
|
|
|
Geplaatst: za 30 mei 2020, 16:51 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Bij een land rover rembekrachtiger komt er een verstelbare pin uit. even uit mijn hoofd moet de pin zo'n 1mm uitsteken(series/ vroege def voor zover ik weet). De pin is verstelbaar omdat niet alle hoofdremcilinders even gelijk zijn (zou wel moeten). Het kan zijn dat de pin te ver uitstak. Ik zou de boring hoofdremcilinder meten. Late series 3 (met voor dubbele cilinder) moet 1" zijn. (disco 1 ook). Voor zover ik kan zien lijkt het een s3. staat er een nummer op? Ik zit nog steeds te denken aan je vacuumpomp. bij land rovers word veel hella 30 gebruikt (bv uit een volvo). die kun je laten schakelen via rempedaal/ relais. misschien kun je er even 1 lenen (zit er bij je pa 1 op?). Dan kun je het vacuum uitsluiten. Kijk eens of je remblokken recht staan op je schijven. Iemand rustig het pedaal indrukken tot de blok hem net raakt. Hij zou er vlak op moeten zitten. Misschien moeten ze nog inslijten. Check ook de nummer van je rembekrachtiger Succes!
Bij een land rover rembekrachtiger komt er een verstelbare pin uit. even uit mijn hoofd moet de pin zo'n 1mm uitsteken(series/ vroege def voor zover ik weet). De pin is verstelbaar omdat niet alle hoofdremcilinders even gelijk zijn (zou wel moeten). Het kan zijn dat de pin te ver uitstak. Ik zou de boring hoofdremcilinder meten. Late series 3 (met voor dubbele cilinder) moet 1" zijn. (disco 1 ook). Voor zover ik kan zien lijkt het een s3. staat er een nummer op? Ik zit nog steeds te denken aan je vacuumpomp. bij land rovers word veel hella 30 gebruikt (bv uit een volvo). die kun je laten schakelen via rempedaal/ relais. misschien kun je er even 1 lenen (zit er bij je pa 1 op?). Dan kun je het vacuum uitsluiten. Kijk eens of je remblokken recht staan op je schijven. Iemand rustig het pedaal indrukken tot de blok hem net raakt. Hij zou er vlak op moeten zitten. Misschien moeten ze nog inslijten. Check ook de nummer van je rembekrachtiger Succes!
|
|
|
|
Geplaatst: za 30 mei 2020, 14:44 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Jamaar schreef: De volgende eigenaar? Dit heb me zoveel bloed zweet en tranen gekost deze auto gaat nooit meer weg (Waarschijnlijk wel, mezelf kennende ) Maar als het goed staat op de cylinder standaard een nr. Heb nu eentje besteld voor een Defender 90 non abs eerste serie. Zou moeten passen.. ik ben benieuwd. Hoop dat ik eind volgende week betere berichten kan posten
[quote="Jamaar"]Zou er wel een plaatje op popen met nr en type, weet zeker dat je de volgende eigenaar daar mee zeeeeeeeer gelukkig maakt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D :D :P[/quote]
De volgende eigenaar? Dit heb me zoveel bloed zweet en tranen gekost deze auto gaat nooit meer weg :o (Waarschijnlijk wel, mezelf kennende 8-) ) Maar als het goed staat op de cylinder standaard een nr. Heb nu eentje besteld voor een Defender 90 non abs eerste serie. Zou moeten passen.. ik ben benieuwd.
Hoop dat ik eind volgende week betere berichten kan posten ;)
|
|
|
|
Geplaatst: za 30 mei 2020, 09:59 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Sorry kon het niet laten :oops: :oops: :oops:
|
|
|
|
Geplaatst: vr 29 mei 2020, 23:44 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Zou er wel een plaatje op popen met nr en type, weet zeker dat je de volgende eigenaar daar mee zeeeeeeeer gelukkig maakt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D :D :P
|
|
|
|
Geplaatst: vr 29 mei 2020, 23:41 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Rolf schreef: Voor schijfremmen bij de oudere Defender en nagenoeg dezelfde Servo, als ik me niet vergis ook met vacuüm op de Servo. Precies, als je die "Defender" hoofdremcilinder adequaat kan monteren dan is dat een verstandige keuze. Je hebt dan voor de toekomst ook een duidelijk aanknopingspunt mocht er nog eens iets stuk gaan. En ... "iedereen" weet hoe het werkt en/of hoort te werken.
[quote="Rolf"]Voor schijfremmen bij de oudere Defender en nagenoeg dezelfde Servo, als ik me niet vergis ook met vacuüm op de Servo.[/quote]
Precies, als je die "Defender" hoofdremcilinder adequaat kan monteren dan is dat een verstandige keuze. Je hebt dan voor de toekomst ook een duidelijk aanknopingspunt mocht er nog eens iets stuk gaan. En ... "iedereen" weet hoe het werkt en/of hoort te werken.
|
|
|
|
Geplaatst: vr 29 mei 2020, 23:29 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Marc-my-Words schreef: sjaak schreef: kan je deze niet open maken en repareren reviseren? Ik kan me voorstellen dat een alom bekend Defender remsysteem meer vertrouwen wekt. De oudere Defenderoïde "ninety" heeft vóór schijfremmen en achter trommels ... dat geeft een scherp startpunt. Alternatief is eens goed kijken naar hoe een en ander werkt bij een Heystee schijfrem-ombouw - die schijfrem-ombouw was als ik me niet vergis op de Santana (dus MB 100) schijfremmen gebaseerd. Dat is inderdaad hoe ik het beredeneer. Voor schijfremmen bij de oudere Defender en nagenoeg dezelfde Servo, als ik me niet vergis ook met vacuüm op de Servo. En reviseren? Er staat geen nummer of iets op deze cilinder. Dus wat ga ik bestellen? En een nieuwe kost de wereld niet. Het reservoir past ook vanaf dag 1 niet lekker op deze master. Misschien zit daar wel een een deel van het probleem..wie zal het zeggen.
[quote="Marc-my-Words"][quote="sjaak"]kan je deze niet open maken en repareren reviseren?[/quote]
Ik kan me voorstellen dat een alom bekend Defender remsysteem meer vertrouwen wekt. De oudere Defenderoïde "ninety" heeft vóór schijfremmen en achter trommels ... dat geeft een scherp startpunt.
Alternatief is eens goed kijken naar hoe een en ander werkt bij een Heystee schijfrem-ombouw - die schijfrem-ombouw was als ik me niet vergis op de Santana (dus MB 100) schijfremmen gebaseerd.[/quote]
Dat is inderdaad hoe ik het beredeneer. Voor schijfremmen bij de oudere Defender en nagenoeg dezelfde Servo, als ik me niet vergis ook met vacuüm op de Servo. En reviseren? :? Er staat geen nummer of iets op deze cilinder. Dus wat ga ik bestellen? En een nieuwe kost de wereld niet. Het reservoir past ook vanaf dag 1 niet lekker op deze master. Misschien zit daar wel een een deel van het probleem..wie zal het zeggen.
|
|
|
|
Geplaatst: vr 29 mei 2020, 18:30 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
sjaak schreef: kan je deze niet open maken en repareren reviseren? Ik kan me voorstellen dat een alom bekend Defender remsysteem meer vertrouwen wekt. De oudere Defenderoïde "ninety" heeft vóór schijfremmen en achter trommels ... dat geeft een scherp startpunt. Alternatief is eens goed kijken naar hoe een en ander werkt bij een Heystee schijfrem-ombouw - die schijfrem-ombouw was als ik me niet vergis op de Santana (dus MB 100) schijfremmen gebaseerd.
[quote="sjaak"]kan je deze niet open maken en repareren reviseren?[/quote]
Ik kan me voorstellen dat een alom bekend Defender remsysteem meer vertrouwen wekt. De oudere Defenderoïde "ninety" heeft vóór schijfremmen en achter trommels ... dat geeft een scherp startpunt.
Alternatief is eens goed kijken naar hoe een en ander werkt bij een Heystee schijfrem-ombouw - die schijfrem-ombouw was als ik me niet vergis op de Santana (dus MB 100) schijfremmen gebaseerd.
|
|
|
|
Geplaatst: vr 29 mei 2020, 18:21 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
kan je deze niet open maken en repareren reviseren?
kan je deze niet open maken en repareren reviseren?
|
|
|
|
Geplaatst: vr 29 mei 2020, 17:28 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Rolf schreef: Master cylinder er maar af gehaald en kijken of er 1 van een Defender op kan. Maar nu de vraag, hoort er een zelfgefabriceerde pasplaat tussen van een millimeter of 7dik? Tja, ik denk dat je inmiddels al wel weet dat een aantal zaken kennelijk niet zijn zoals "het hoort" ... dus trek zelf je conclusie.
[quote="Rolf"]Master cylinder er maar af gehaald en kijken of er 1 van een Defender op kan. Maar nu de vraag, hoort er een zelfgefabriceerde pasplaat tussen van een millimeter of 7dik?[/quote]
Tja, ik denk dat je inmiddels al wel weet dat een aantal zaken kennelijk niet zijn zoals "het hoort" ... dus trek zelf je conclusie.
|
|
|
|
Geplaatst: vr 29 mei 2020, 16:38 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Master cylinder er maar af gehaald en kijken of er 1 van een Defender op kan. Maar nu de vraag, hoort er een zelfgefabriceerde pasplaat tussen van een millimeter of 7dik?
Master cylinder er maar af gehaald en kijken of er 1 van een Defender op kan. Maar nu de vraag, hoort er een zelfgefabriceerde pasplaat tussen van een millimeter of 7dik?
[img]https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/e5511e8c-ebc5-4b05-9fb2-c9719bb64ecc.jpg[/img]
|
|
|
|
Geplaatst: vr 29 mei 2020, 14:47 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Er is geen 1 werkplaats handboek van een Santana die overeen komt met de auto die ik heb. Ik vermoed dat de auto ooit geboren is als benzine auto. Dit vermoed ik omdat er wat overbodige bedrading aanwezig was achter het dashboard en een afgekoppeld schakelaar waar met hele goeie ogen drie letters op stonden=l.p.g.
En neem bijvoorbeeld de uitlaat, die paste echt niet , terwijl ik volgens de Spaanse manual echt de juiste besteld had. Ook de Servo en cylinder die ik heb komen niet overeen met de manual. De vacuüm pomp is later aangezet, gezien het laswerk wat niet 100% is (kan me niet voorstellen dat deze door Santana zo slecht is aangezet). Ook de stuurbekrachtiging lijkt niet orgineel door Santana ingebouwd en de voorras schijfremmen zou volgens de kenners pas later gekomen zijn dan 1980.
Dus het vermoeden bestaat toch dat er door de Spaanse eigenaar (ren) een samengestelde aangepaste auto is gecreëerd.
Er is geen 1 werkplaats handboek van een Santana die overeen komt met de auto die ik heb. Ik vermoed dat de auto ooit geboren is als benzine auto. Dit vermoed ik omdat er wat overbodige bedrading aanwezig was achter het dashboard en een afgekoppeld schakelaar waar met hele goeie ogen drie letters op stonden=l.p.g.
En neem bijvoorbeeld de uitlaat, die paste echt niet , terwijl ik volgens de Spaanse manual echt de juiste besteld had. Ook de Servo en cylinder die ik heb komen niet overeen met de manual. De vacuüm pomp is later aangezet, gezien het laswerk wat niet 100% is (kan me niet voorstellen dat deze door Santana zo slecht is aangezet). Ook de stuurbekrachtiging lijkt niet orgineel door Santana ingebouwd en de voorras schijfremmen zou volgens de kenners pas later gekomen zijn dan 1980.
Dus het vermoeden bestaat toch dat er door de Spaanse eigenaar (ren) een samengestelde aangepaste auto is gecreëerd.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 21:23 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Rolf schreef: .... deze handboeken heb ik. Alleen is me Spaans echt heel matig ..... Maakt het uitzoeken wel een stuk leuker af en toe.! Maar met die handboeken moet het - zelfs met slechts marginale kennis van het Spaans - toch doenlijk zijn om althans iets over de remmen terug te vinden. Remmen zijn "frenos" als ik me niet vergis (Spaans is soms net Frans - remmen zij dan "freins"). Spaans is zo moeilijk niet, het is makkelijker en regelmatiger als Nederlands of Engels, het enige waar je aan moet wennen is dat ze soms woorden weglaten.
[quote="Rolf"].... deze handboeken heb ik. Alleen is me Spaans echt heel matig ..... Maakt het uitzoeken wel een stuk leuker af en toe.![/quote]
Maar met die handboeken moet het - zelfs met slechts marginale kennis van het Spaans - toch doenlijk zijn om althans iets over de remmen terug te vinden. Remmen zijn "frenos" als ik me niet vergis (Spaans is soms net Frans - remmen zij dan "freins").
Spaans is zo moeilijk niet, het is makkelijker en regelmatiger als Nederlands of Engels, het enige waar je aan moet wennen is dat ze soms woorden weglaten.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 21:12 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Marc-my-Words schreef: Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar kende je deze: manual de reparacion of hier zo te zien hetzelfde gratis ... en wellicht is er meer ? Bedankt voor het sturen, deze handboeken heb ik. Alleen is me Spaans echt heel matig en heel veel dingen die je door Google translate haal krijg je volledig onlogische vertalingen Maakt het uitzoeken wel een stuk leuker af en toe.!
[quote="Marc-my-Words"]Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar kende je deze: [url=https://servicemanuals.online/land-rover/503-land-rover-santana-88-manual-de-taller-manual-de-reparacion.html][b][i][color=#BF0000]manual de reparacion[/color][/i][/b][/url] of hier [url=https://www.scribd.com/doc/35135161/Land-Rover-Santana-Manual-de-Taller-Motor-2-25-Litros-Gasolina][b][i][color=#BF4080]zo te zien hetzelfde gratis[/color][/i][/b][/url] ... en wellicht is er meer ?[/quote] Bedankt voor het sturen, deze handboeken heb ik. Alleen is me Spaans echt heel matig en heel veel dingen die je door Google translate haal krijg je volledig onlogische vertalingen :lol: Maakt het uitzoeken wel een stuk leuker af en toe.!
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 21:00 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar kende je deze: manual de reparacion of hier zo te zien hetzelfde gratis ... en wellicht is er meer ?
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar kende je deze: [url=https://servicemanuals.online/land-rover/503-land-rover-santana-88-manual-de-taller-manual-de-reparacion.html][b][i][color=#BF0000]manual de reparacion[/color][/i][/b][/url] of hier [url=https://www.scribd.com/doc/35135161/Land-Rover-Santana-Manual-de-Taller-Motor-2-25-Litros-Gasolina][b][i][color=#BF4080]zo te zien hetzelfde gratis[/color][/i][/b][/url] ... en wellicht is er meer ?
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 20:34 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
sjaak schreef: van het wereldwijde web en aangezien Zef. flink heeft doorgetrapt? 1 of meerdere remcylinders lekken of je hoofdremcylinder is lek aan je uitleg te lezen Je bekrachtiger is goed omdat ie weg zakt als de motor start, dus die werkt Ik denk zelf dat het dan je hoofdremcylinder is omdat ik dat ook al vaker gehad heb, en dat komt door het trappen op de rem met ontluchten Men heeft de neiging om het pedaal zo diep mogenlijk in te trappen met het ontluchten om zoveel mogenlijk olie/lucht te verplaatsen met één beweging NOOIT helemaal je pedaal intrappen in de HRC zitten twee cupjes (1 voor voor en 1 voor de achterste wielen) die de olie opstuwen je leidingen in, en die trap je dan kapot en gaan lekken Ik heb dit al meerdere malen mee gemaakt bij mezelf en bij anderen in verschillende (merken) auto's en dit was 9 van de 10 keer de oorzaak
Zou goed kunnen dat die woeste dochter van je(of jij , want tenslotte pomp je ook rustig een uur op de koppeling ) de master cylinder dan omzeep geholpen heeft Ik zal voor die paar tientjes (en die maken op de grote hoop echt niet meer uit ) een nieuwe master cylinder bestellen. Is dat ook gelijk uitgesloten. Alleen is dan de grote vraag welke? Heb op het internet een heel stuk gelezen op http://www.expeditionlandrover.info/dual_brake_conv.htmDaar veel info over verschillende servos en master cylinder. En daar is het advies een Defender cylinder te plaatsen omdat de Defender voor schijfremmen heeft. Dus nu moet ik even zoeken welke er dan op zou passen..
[quote="sjaak"]van het wereldwijde web en aangezien Zef. flink heeft doorgetrapt? [i]1 of meerdere remcylinders lekken of je hoofdremcylinder is lek aan je uitleg te lezen Je bekrachtiger is goed omdat ie weg zakt als de motor start, dus die werkt Ik denk zelf dat het dan je hoofdremcylinder is omdat ik dat ook al vaker gehad heb, en dat komt door het trappen op de rem met ontluchten Men heeft de neiging om het pedaal zo diep mogenlijk in te trappen met het ontluchten om zoveel mogenlijk olie/lucht te verplaatsen met één beweging NOOIT helemaal je pedaal intrappen in de HRC zitten twee cupjes (1 voor voor en 1 voor de achterste wielen) die de olie opstuwen je leidingen in, en die trap je dan kapot en gaan lekken Ik heb dit al meerdere malen mee gemaakt bij mezelf en bij anderen in verschillende (merken) auto's en dit was 9 van de 10 keer de oorzaak [/i][/quote]
Zou goed kunnen dat die woeste dochter van je(of jij ;) , want tenslotte pomp je ook rustig een uur op de koppeling :mrgreen: ) de master cylinder dan omzeep geholpen heeft Ik zal voor die paar tientjes (en die maken op de grote hoop echt niet meer uit :D ) een nieuwe master cylinder bestellen. Is dat ook gelijk uitgesloten. Alleen is dan de grote vraag welke? Heb op het internet een heel stuk gelezen op http://www.expeditionlandrover.info/dual_brake_conv.htm Daar veel info over verschillende servos en master cylinder. En daar is het advies een Defender cylinder te plaatsen omdat de Defender voor schijfremmen heeft. Dus nu moet ik even zoeken welke er dan op zou passen..
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 20:21 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
sjeroens schreef: vacuum: Volgens blz 689 gaat vanaf het vaccumpompje 1 slang naar de inlaatmanifold en 1 slang via een t -stuk naar een vacuumtankje. Vacuum kan een enorm verschil uitmaken in remkracht. Bij mijn 101 had ik het remsysteem aangesloten op de vaccuumpomp 300tdi (zit op nokkenas), netjes 0,9Bar onderdruk. Bleef slecht remmen. Hella vaccuumpomp erop gezet remt steeds beter. misschien merk je dat met 1500kg niet zozeer, bij 3300kg wel. Vacuumtankje kun je gewoon bij aliexpres halen. J. Vanaf het inlaat spruitstuk loopt een slang naar de pomp die zit op in (tenminste, er staat een pijl op de pomp die de pomp in wijst). De pomp heeft 2 inlaten op die andere ingang zit dus een kort stukje slang welke is dichtgetapet. Op de uitgang zit de slang rechtstreeks naar de rembekrachtiger. De slangen zijn in orde. Een vacuüm tank zoals op tekening vd handleiding is niet geïnstalleerd.
[quote="sjeroens"]vacuum: Volgens blz 689 gaat vanaf het vaccumpompje 1 slang naar de inlaatmanifold en 1 slang via een t -stuk naar een vacuumtankje. Vacuum kan een enorm verschil uitmaken in remkracht. Bij mijn 101 had ik het remsysteem aangesloten op de vaccuumpomp 300tdi (zit op nokkenas), netjes 0,9Bar onderdruk. Bleef slecht remmen. Hella vaccuumpomp erop gezet remt steeds beter. misschien merk je dat met 1500kg niet zozeer, bij 3300kg wel. Vacuumtankje kun je gewoon bij aliexpres halen. J.[/quote]
Vanaf het inlaat spruitstuk loopt een slang naar de pomp die zit op in (tenminste, er staat een pijl op de pomp die de pomp in wijst). De pomp heeft 2 inlaten op die andere ingang zit dus een kort stukje slang welke is dichtgetapet. Op de uitgang zit de slang rechtstreeks naar de rembekrachtiger. De slangen zijn in orde. Een vacuüm tank zoals op tekening vd handleiding is niet geïnstalleerd.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 20:12 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
alan-t schreef: Is het remsysteem voorzien van een shuttle valve ? mogelijk die verschoven De shuttle valve heb ik uit het systeem gehaald.
[quote="alan-t"]Is het remsysteem voorzien van een shuttle valve ? mogelijk die verschoven[/quote] De shuttle valve heb ik uit het systeem gehaald.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 18:18 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Is het remsysteem voorzien van een shuttle valve ? mogelijk die verschoven
Is het remsysteem voorzien van een shuttle valve ? mogelijk die verschoven
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 16:17 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Gast schreef: sjaak schreef: ..... NOOIT helemaal je pedaal intrappen in de HRC zitten twee cupjes (1 voor voor en 1 voor de achterste wielen) die de olie opstuwen je leidingen in, en die trap je dan kapot en gaan lekken Ik heb dit al meerdere malen mee gemaakt bij mezelf en bij anderen in verschillende (merken) auto's en dit was 9 van de 10 keer de oorzaak [/i] Maar dan zou toch ergens vloeistof moeten lekken? Als je de hoofdremcilinder inwendig aan gort getrapt hebt dan pomp je daar inwendig remvloeistof heen en weer ipv naar de remmen.
[quote="Gast"][quote="sjaak"]..... NOOIT helemaal je pedaal intrappen in de HRC zitten twee cupjes (1 voor voor en 1 voor de achterste wielen) die de olie opstuwen je leidingen in, en die trap je dan kapot en gaan lekken Ik heb dit al meerdere malen mee gemaakt bij mezelf en bij anderen in verschillende (merken) auto's en dit was 9 van de 10 keer de oorzaak [/i][/quote] Maar dan zou toch ergens vloeistof moeten lekken?[/quote]
Als je de hoofdremcilinder inwendig aan gort getrapt hebt dan pomp je daar inwendig remvloeistof heen en weer ipv naar de remmen.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 14:56 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
sjaak schreef: van het wereldwijde web en aangezien Zef. flink heeft doorgetrapt? 1 of meerdere remcylinders lekken of je hoofdremcylinder is lek aan je uitleg te lezen Je bekrachtiger is goed omdat ie weg zakt als de motor start, dus die werkt Ik denk zelf dat het dan je hoofdremcylinder is omdat ik dat ook al vaker gehad heb, en dat komt door het trappen op de rem met ontluchten Men heeft de neiging om het pedaal zo diep mogenlijk in te trappen met het ontluchten om zoveel mogenlijk olie/lucht te verplaatsen met één beweging NOOIT helemaal je pedaal intrappen in de HRC zitten twee cupjes (1 voor voor en 1 voor de achterste wielen) die de olie opstuwen je leidingen in, en die trap je dan kapot en gaan lekken Ik heb dit al meerdere malen mee gemaakt bij mezelf en bij anderen in verschillende (merken) auto's en dit was 9 van de 10 keer de oorzaak
Maar dan zou toch ergens vloeistof moeten lekken?
[quote="sjaak"]van het wereldwijde web en aangezien Zef. flink heeft doorgetrapt? [i]1 of meerdere remcylinders lekken of je hoofdremcylinder is lek aan je uitleg te lezen Je bekrachtiger is goed omdat ie weg zakt als de motor start, dus die werkt Ik denk zelf dat het dan je hoofdremcylinder is omdat ik dat ook al vaker gehad heb, en dat komt door het trappen op de rem met ontluchten Men heeft de neiging om het pedaal zo diep mogenlijk in te trappen met het ontluchten om zoveel mogenlijk olie/lucht te verplaatsen met één beweging NOOIT helemaal je pedaal intrappen in de HRC zitten twee cupjes (1 voor voor en 1 voor de achterste wielen) die de olie opstuwen je leidingen in, en die trap je dan kapot en gaan lekken Ik heb dit al meerdere malen mee gemaakt bij mezelf en bij anderen in verschillende (merken) auto's en dit was 9 van de 10 keer de oorzaak [/i][/quote] Maar dan zou toch ergens vloeistof moeten lekken?
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 14:31 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
van het wereldwijde web en aangezien Zef. flink heeft doorgetrapt? 1 of meerdere remcylinders lekken of je hoofdremcylinder is lek aan je uitleg te lezen Je bekrachtiger is goed omdat ie weg zakt als de motor start, dus die werkt Ik denk zelf dat het dan je hoofdremcylinder is omdat ik dat ook al vaker gehad heb, en dat komt door het trappen op de rem met ontluchten Men heeft de neiging om het pedaal zo diep mogenlijk in te trappen met het ontluchten om zoveel mogenlijk olie/lucht te verplaatsen met één beweging NOOIT helemaal je pedaal intrappen in de HRC zitten twee cupjes (1 voor voor en 1 voor de achterste wielen) die de olie opstuwen je leidingen in, en die trap je dan kapot en gaan lekken Ik heb dit al meerdere malen mee gemaakt bij mezelf en bij anderen in verschillende (merken) auto's en dit was 9 van de 10 keer de oorzaak
van het wereldwijde web en aangezien Zef. flink heeft doorgetrapt? [i]1 of meerdere remcylinders lekken of je hoofdremcylinder is lek aan je uitleg te lezen Je bekrachtiger is goed omdat ie weg zakt als de motor start, dus die werkt Ik denk zelf dat het dan je hoofdremcylinder is omdat ik dat ook al vaker gehad heb, en dat komt door het trappen op de rem met ontluchten Men heeft de neiging om het pedaal zo diep mogenlijk in te trappen met het ontluchten om zoveel mogenlijk olie/lucht te verplaatsen met één beweging NOOIT helemaal je pedaal intrappen in de HRC zitten twee cupjes (1 voor voor en 1 voor de achterste wielen) die de olie opstuwen je leidingen in, en die trap je dan kapot en gaan lekken Ik heb dit al meerdere malen mee gemaakt bij mezelf en bij anderen in verschillende (merken) auto's en dit was 9 van de 10 keer de oorzaak [/i]
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 09:57 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Rolf schreef: Jamaar schreef: Horen die schijfremmen in deze auto? En hoort de hoofdremcilinder bij de schijfremmen? Als dat niet het geval is krijg je voor niet genoeg druk. Als het wel een originele combo is kan je nog proberen om de 2 leidingen op de hoofdremcilinder te verwisselen, de 2 plunjers daar in hebben verschillende druk en opbrengst. Beide vragen kan ik slecht beantwoorden. Voorras met schijfremmen is wel een originele Santana as, maar of hij geboren is onder deze auto, wie zal het zeggen? En dat geld ook voor de rembekrachtiger. Deze lijkt niet 1op1 op degene die in de Santana handleiding staat. Je kan even Googlen (of een andere zoekmachine gebruiken). Ik deed dat al eens en vond toen een gedigitaliseerde Santana-folder (daaruit postte ik toen de af-fabriek velg+band-maten). Natuurlijk weet je dan nog steeds niet of de hoofdemcilinder wel bij de remmen hoort, maar wel of de Santana schijfrem-vooras bij deze auto kan horen.
[quote="Rolf"][quote="Jamaar"]Horen die schijfremmen in deze auto? En hoort de hoofdremcilinder bij de schijfremmen? Als dat niet het geval is krijg je voor niet genoeg druk. Als het wel een originele combo is kan je nog proberen om de 2 leidingen op de hoofdremcilinder te verwisselen, de 2 plunjers daar in hebben verschillende druk en opbrengst.[/quote]
Beide vragen kan ik slecht beantwoorden. Voorras met schijfremmen is wel een originele Santana as, maar of hij geboren is onder deze auto, wie zal het zeggen? En dat geld ook voor de rembekrachtiger. Deze lijkt niet 1op1 op degene die in de Santana handleiding staat.[/quote]
Je kan even Googlen (of een andere zoekmachine gebruiken). Ik deed dat al eens en vond toen een gedigitaliseerde Santana-folder (daaruit postte ik toen de af-fabriek velg+band-maten). Natuurlijk weet je dan nog steeds niet of de hoofdemcilinder wel bij de remmen hoort, maar wel of de Santana schijfrem-vooras bij deze auto kan horen.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 08:54 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
Ik heb de voorremmen 100% zeker goed in elkaar zitten. En zeker weten goed gereviseerd. Ik heb alle leidingen en koppeling nagekeken op bv te vast gedraaide flensen enz. Alle leidingen doorgeblazen met lucht zodat er zeker weten geen vuil of iets in zit.
Zal vanavond nog een aantal dingen proberen die jullie tippen. En anders komt de monteur hier ter plaatste maar een uurtje sleutelen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik heb de voorremmen 100% zeker goed in elkaar zitten. En zeker weten goed gereviseerd. Ik heb alle leidingen en koppeling nagekeken op bv te vast gedraaide flensen enz. Alle leidingen doorgeblazen met lucht zodat er zeker weten geen vuil of iets in zit.
Zal vanavond nog een aantal dingen proberen die jullie tippen. En anders komt de monteur hier ter plaatste maar een uurtje sleutelen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 07:13 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: Hellup, trommel remmen achter, series |
|
|
fenix2 schreef: ehm, Waar ik nu even aan denk, heb je de voor remmen wel aangesloten op de aansluiting voor de voor remmen? Er zijn hoofdremcilinders waar de aansluitingen niet intuïtief zitten zeg maar.
Fenna Voorremmen zouden volgens de handleiding op de dunne aansluiting moeten die het dichtst tegen de Servo aan zit. Maar ik heb allebei de manieren geprobeerd omdat ik het makkelijk om kan draaien. In beide gevallen heb ik blokkerende achter wielen maar voor geen/nauwelijks remmen.
[quote="fenix2"]ehm, Waar ik nu even aan denk, heb je de voor remmen wel aangesloten op de aansluiting voor de voor remmen? Er zijn hoofdremcilinders waar de aansluitingen niet intuïtief zitten zeg maar.
Fenna[/quote]
Voorremmen zouden volgens de handleiding op de dunne aansluiting moeten die het dichtst tegen de Servo aan zit. Maar ik heb allebei de manieren geprobeerd omdat ik het makkelijk om kan draaien. In beide gevallen heb ik blokkerende achter wielen maar voor geen/nauwelijks remmen.
|
|
|
|
Geplaatst: do 28 mei 2020, 07:09 |
|
|
|
|