Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 00:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TDV6? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - Smeltende kit
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: Smeltende kit  Antwoord met een citaat
Ik gebruik voor mijn doortop ramen, voorruiten en ook de deurrubbers al jaren Innotec easy gasket.
Is eigenlijk vloeibare pakking, maar ook heel goed als kit te gebruiken. Nooit last van druipende afdichtingen tijdens tropische temperaturen. Als het voldoet voor hete motor delen voldoet het zeker voor de carrosserie. :D
Bericht Geplaatst: za 31 aug 2019, 19:41
  Berichttitel:  Re: Smeltende kit  Antwoord met een citaat
sjaak109 schreef:
doe van de ac-tion van 3.90 doet het ook goed. ook zo,n poly achtige spul.
ze hebben hier alleen steeds wisselende kleuren. nu hebben ze alleen weer transparant.


Tja, en qua sterkte wil je beter alleen zwarte MS-Polymeer -- transparant is het tegendeel: de minst duurzame en de minst sterke.
Als ik binnen-isolatiewerk wil afkitten dan neem ik ook liever de goedkoopste en dan liefst wit, dat is een goede middenweg en daarvan zijn de vlekken nog een beetje weg te krijgen.

Overigens, mocht je een bijzondere klus hebben: als je even doorzoekt is er ook nog extra sterk en/of extra hittebestendig.
Bericht Geplaatst: za 31 aug 2019, 16:29
  Berichttitel:  Re: Smeltende kit  Antwoord met een citaat
doe van de ac-tion van 3.90 doet het ook goed. ook zo,n poly achtige spul.
ze hebben hier alleen steeds wisselende kleuren. nu hebben ze alleen weer transparant.
Bericht Geplaatst: za 31 aug 2019, 12:37
  Berichttitel:  Re: Smeltende kit  Antwoord met een citaat
Onthoudt: SM-Polymeer maar dan omgekeerd MS-Polymeer (Polymax is een merknaam binnen het Bison-merk).

Sikaflex is slechts een merknaam, met een brede collectie aan producten, Sikaflex is daarbij misschien wel goed maar niet beter.

Sikaflex heeft overigens ook MS-Polymeer-kit in zijn programma, maar er zijn er meer.
Bericht Geplaatst: za 31 aug 2019, 10:07
  Berichttitel:  Re: Smeltende kit  Antwoord met een citaat
Ben ook altijd geneigd sikaflex te roepen maar weet dat er ondertussen veel betere kitten op de markt zijn, alleen vergeet ik die namen altijd en alleen sikaflex blijft hangen. :? Is niet de ouderdom, vergeet altijd al namen, hoe heet ik ook al weer? :o :shock: :o
Bericht Geplaatst: za 31 aug 2019, 09:17
  Berichttitel:  Re: Smeltende kit  Antwoord met een citaat
sikaflex...
Bericht Geplaatst: za 31 aug 2019, 07:48
  Berichttitel:  Re: Smeltende kit  Antwoord met een citaat
Weet dat MS-Polymeer uiteindelijk toch redelijk stug wordt, zeker met koude (maar die nu smeltende kit wordt dan ook nogal stug).

Ik had overigens naar grote tevredenheid het raam in de achterdeur (van de Td5) met MS-Polymeer afgekit ... de originele rubberstrip werd met de jaren bros, die strip heb ik toen schuin weggesneden, en daar waar het nog losser zat ook weggekrabt, en daarna een rups MS-Polymeer in de kier ... vervolgens langdurig gekliederd om het mooi glad af te werken (het is altijd geklieder: veel keukenrol is je beste hulp bij MS-Polymeer).

Later heb ik ook de "waistline" van de Td5 afgekit ... te laat ... nl toen de bodycapping al ver heen was (het afdicht-schuim houdt niet van water+vorst, het schuim gaat dan wijken, en houdt dan net zoveel vocht vast dat de bodycapping heel krokant wordt).
Bij de huidige "Puma" heb ik de waist-line operatie maar direct gedaan, zelfs al is er een risico van het opsluiten van vocht achter de kit.
(De "Puma" heeft een moderne achterdeur met glas in gewoon auto-ruit-rubber, dus niks om af te kitten.)

Men zegt wel dat bij koude de kit zo stug kan worden dat de kit los zou kunnen laten bij iets beweeglijks als een Hard-Top maar ik heb er nog geen klachten over, de kit houdt de Hard-Top zelfs op z'n plek als de bouten de de Hard-Top op z'n plek houden los gerammeld blijken.

O ja, Polymax wordt met de tijd mat-grijzig-zwart (ik gebruik alleen zwarte MS-Polymeer als het er op aan komt, zwart schijnt verreweg de beste mechanische eigenschappen te hebben).
Ik had ooit ook een ander merk (geen Polymax dus) en dat leek langer glanzend zwart te blijven, maar het was ook iets dunner in de "tube", en vooral net uit de tube is het vervelend als de kit ipv een "kit-substantie" net iets te vloeibaar is.
Bericht Geplaatst: vr 30 aug 2019, 21:39
  Berichttitel:  Re: Smeltende kit  Antwoord met een citaat
ha, heb ik ook, maar dan zelf gedaan.
dit is dan butyl kit. wordt ook gebruikt voor campers en caravans om af te dichten. zoals dak luiken/beplating/ alles waar bewegen in zit of kan komen.
ik heb mijn dak er mee gedaan omdat deze kit niet uitdroogt en blijft vullen zodat er geen lekkages ontstaan.
ik heb er dom genoeg mijn door top mee op de onderdeur gekit.
is inderdaad waterdicht, maar ook inderdaad loopt het er nu uit.
je kunt het als het goed is met wd 40 er af krijgen. of anders op blijven rollen. als een snotje zeg maar.
ik ga er ook een rupsje polymax overheen doen, alleen ik druk het niet terug maar haal er wat uit.
alleen bij de doortops want tussen het dak en body in is het perfect.
Bericht Geplaatst: vr 30 aug 2019, 17:37
  Berichttitel:  Smeltende kit  Antwoord met een citaat
Twee jaar geleden NOS doortops gekocht. De warmte van de afgelopen tijd doet (net als vorig jaar zomer) de kit tussen de vaste ruitjes en het frame smelten:

Afbeelding

Met een plamuurmes druk ik de kit terug maar hier blijf ik mee bezig. Word er moe van ;)
Ik heb geen zin de doortops helemaal te demonteren en dan opnieuw te kitten dus heb ik iets anders verzonnen.

Zoveel mogelijk kit wil ik er uit zien te frotten en daarna een rups Polymax in de kier. Is dit een goed idee of zijn er grote nadelen?

Overigens, de leverancier heeft aangeboden de doortops te ruilen voor andere NOS exemplaren maar ook dan verwacht ik hetzelfde probleempje.
Bericht Geplaatst: vr 30 aug 2019, 16:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.