Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 09 mei 2024, 06:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een reactie
Gebruikersnaam:
Onderwerp:
Bericht inhoud:
Schrijf hier je bericht. Het mag maximaal 60000 tekens bevatten. 

Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Lettergrootte:
Tekstkleur
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
Schakel BBCode uit
Smilies uitschakelen
URL’s niet automatisch omzetten
Vraag
Hoeveel cilinders heeft een TDV6? (getal uitschrijven):
Deze vraag is bedoeld om automatische registraties te voorkomen.
   

Voorafgaande berichten - as10/ecu by pass
Auteur Bericht
  Berichttitel:  Re: as10/ecu by pass  Antwoord met een citaat
Ik weet niet beter dan dat de Td5 nauwelijks zonder de electronische rimram wil lopen.
Tegelijkertijd zijn de berichten dat problemen slecht zelden aan de electronische rimram te wijten zijn.
Een heel enkele keer raakt de ECU van de leg, je kan die dan verwisselen en dan moet ie weer lopen.
Het goede is dat je de ECU kan uitlezen, het vraagt wel wat voorkennis om de klachten dan te duiden.

PS Het weg-programmeren van de EGR is natuurlijk het toppunt van sjoemel-software.
Gaat het om een motor die in een oude auto, zonder EGR-eisen, wordt geplaatst dan kan je het doen (maar dan blijft het smerig).
Gaat het om een modernere auto dan loop je vroeger of later tegen de lamp.
Bij mijn "Puma" wordt bij de APK de werking van de EGR al uitgelezen, je kan die uitlezing natuurlijk ook foppen met een kastje dat de juiste uitlezing simuleert .... daar komt tzt ook wel weer een controle op.  Dan zit er niks anders meer op als het bij iedere APK de auto terugbouwen naar de fabrieksspecs.


PS  De discussie is natuurlijk meer iets voor het "Prikbord". 
     En, wellicht, krijg je meer praktische suggesties op het LRCH-forum, daar zit vrij veel Td5-kennis.
Bericht Geplaatst: ma 21 aug 2023, 11:46
  Berichttitel:  Re: as10/ecu by pass  Antwoord met een citaat
Lees hier wat tips op een oud draadje hier. Denk dat je die al wel gechecked heeft? gaat en blijft de brandstofopvoerpomp draaien? Zijn alle zekeringen heel(flauw maar soms vergeet je zoiets).

Soms is het idd mogelijk( en ik vind verstandig als regelgeving het toelaat) om dingen uit een ECU te laten halen. Alarmen en startblokkeringen zijn soms helaas wel nodig bij all risk verzekeringen. Maar ja, als jij hem niet wegkrijgt lukt dat een ander ook niet.

Zelf zo recent de startblokkering en EGR uit een ecu van een 1.9 VW TDI laten halen(en gelijkt gechipt naar 170PK).

groet Nico
Bericht Geplaatst: zo 20 aug 2023, 14:03
  Berichttitel:  as10/ecu by pass  Antwoord met een citaat
beste mensen

ben nieuw hier, hallo allemaal

ik zoek een by pass box voor de as 10 kast,
1 van onze 2000 td5 defenders wil starten maar naar 3 seconden valt uit, soms wel soms niet, erg vervelend allemaal, alles al geprobeerd.

andere ecu, andere as10, alle massa punten, by pass kabel van groen grijze draad, relays etc.

ik kan me herineren dat ik ooit zon kastje heb gezien die het dus mogelijk maakt om de hele as 10 last te omzeilen want ik denk dat daar of in kabelboom het probleem zit.
Bericht Geplaatst: do 17 aug 2023, 08:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.