Auteur |
Bericht |
|
|
Berichttitel: |
Re: info gevraagd door beginnend Landrover rijder |
|
|
Verder ... zijn de verschillend blokken overigens sowieso tamelijk makkelijk uitwisselbaar ... ook => nieuwer.
En ook "verder": Er zijn 3 en 5 maal gelagerde 2,25 blokken. En er zijn 2,5 NA blokken en latere 2,5 NA-blokken (de "turbo" zonder de turbo), en zelfs 200Tdi die zonder T als vervanging kunnen passen ... allemaal afhankelijk van hoeveel werk en moeite je wilt doen.
Het mooist is natuurlijk origineel (of gereviseerd origineel).
Verder ... zijn de verschillend blokken overigens sowieso tamelijk makkelijk uitwisselbaar ... ook => nieuwer.
En ook "verder": Er zijn 3 en 5 maal gelagerde 2,25 blokken. En er zijn 2,5 NA blokken en latere 2,5 NA-blokken (de "turbo" zonder de turbo), en zelfs 200Tdi die zonder T als vervanging kunnen passen ... allemaal afhankelijk van hoeveel werk en moeite je wilt doen.
Het mooist is natuurlijk origineel (of gereviseerd origineel).
|
|
|
|
Geplaatst: wo 26 sep 2018, 11:39 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
Re: info gevraagd door beginnend Landrover rijder |
|
|
Hi,
Als je een gereviseerde 2,25 erin wilt terughangen, is het vooral je bankrekening waarmee je rekening moet houden ... die kan een flinke aanslag tegemoet zien van meerdere 1000 euro.
Voor je 24v lightweight heb je wel de militaire versie nodig met olie vulpijp op het distributiehuis en 7gats waterpomp (daardoor kan de enorme 24v generator een plek hebben aan het motorblok)
Voor de rest zijn de 2,25 blokken volkomen uitwisselbaar en vindt de RDW het wel fijn als je de herkomst van de ruilmotor goed kunt aantonen.
Compressie van een gezonde 2,25D ligt rond de 31 bar voor alle cilinders.
succes, Fenna
Hi,
Als je een gereviseerde 2,25 erin wilt terughangen, is het vooral je bankrekening waarmee je rekening moet houden ... die kan een flinke aanslag tegemoet zien van meerdere 1000 euro.
Voor je 24v lightweight heb je wel de militaire versie nodig met olie vulpijp op het distributiehuis en 7gats waterpomp (daardoor kan de enorme 24v generator een plek hebben aan het motorblok)
Voor de rest zijn de 2,25 blokken volkomen uitwisselbaar en vindt de RDW het wel fijn als je de herkomst van de ruilmotor goed kunt aantonen.
Compressie van een gezonde 2,25D ligt rond de 31 bar voor alle cilinders.
succes, Fenna
|
|
|
|
Geplaatst: di 25 sep 2018, 22:53 |
|
|
|
|
|
Berichttitel: |
info gevraagd door beginnend Landrover rijder |
|
|
Hallo
Graag zou ik info ontvangen over het volgende:
1.Wie kan mij iets vertellen over de compressiewaarden van een Land Rover Lightweight Diesel (24 v) uit 1976, als eerste die gerekend vanaf de radiateur
2 Zijn alle dieselblokken 2.25 serie 3 hetzelfde? is de bevestiging op het chassis identiek? Als ik het dieselblok van mijn Lightweight uit 1976 wil vervangen door een gereviseerd exemplaar ….waar moet ik dan rekening mee houden?
Hallo
Graag zou ik info ontvangen over het volgende:
1.Wie kan mij iets vertellen over de compressiewaarden van een Land Rover Lightweight Diesel (24 v) uit 1976, als eerste die gerekend vanaf de radiateur
2 Zijn alle dieselblokken 2.25 serie 3 hetzelfde? is de bevestiging op het chassis identiek? Als ik het dieselblok van mijn Lightweight uit 1976 wil vervangen door een gereviseerd exemplaar ….waar moet ik dan rekening mee houden?
|
|
|
|
Geplaatst: di 25 sep 2018, 21:30 |
|
|
|
|